سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

کریم اعظمی: حسین هدایتی که با استیل‌آذین به فوتبال ایران معرفی شد پس از گرفتن پست ریاست هیات‌مدیره در پرسپولیس، انتظار داشت که سازمان تربیت‌بدنی سهام باشگاه را به او واگذار کند

ولی همه‌چیز برخلاف خواسته‌های او پیش رفت تا سرانجام چند ماه پیش از پست خود در باشگاه پرسپولیس استعفا بدهد. چند روز پس از این جدایی بود که استیل‌آذین توانست جواز صعود به رقابت‌های لیگ برتر را کسب کند. هدایتی حالا تیمش را در لیگ برتر می‌بیند و با جذب چند بازیکن سرشناس امیدوار است که استیل‌آذین در اولین فصل حضورش در لیگ‌برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

برنامه هدایتی برای قهرمانی آسیا

هدایتی در مورد وضعیت فعلی استیل‌آذین حرف‌هایش را این‌طور آغاز می‌کند: «فعلا اعضای هیات‌مدیره را معرفی نکرده‌ام ولی تا آخر هفته این کار صورت خواهد گرفت و 6 عضو هیات‌مدیره را معرفی خواهم کرد که همگی از افراد موفق در فوتبال ایران هستند. در ضمن در مورد آقای حبیب کاشانی هم منتظر هستیم تا تکلیفش با باشگاه پرسپولیس مشخص شود. در حال حاضر بحث حضور ایشان در این باشگاه به عنوان مدیرعامل بسیار جدی است و ما منتظریم تا این موضوع به طور کامل مشخص شود. »

مالک باشگاه استیل‌آذین در ادامه تاکید می‌کند: «ما پول خرج نمی‌کنیم که زنگ تفریح باشیم و در میانه یا پایین جدول قرار بگیریم. هدف ما کسب عنوان قهرمانی است و اگر این عنوان را هم به دست نیاوریم باید در بین 3 تیم اول قرار بگیریم تا صاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شویم. برنامه‌ریزی 3 ساله‌ای طراحی شده و ما حتی باید برای قهرمانی در آسیا بجنگیم.» هدایتی در پاسخ به این سئوال که گمان نمی‌کنید تجربه استیلی برای سرمربی‌شدن کم است، می‌گوید: «باید به جوان‌ها میدان داد و به آنها اعتماد کرد. من معتقدم مربیانی مثل استیلی با مربیان سرشناس و باتجربه فوتبال ایران شاید فقط 10 درصد تفاوت داشته باشند و اکثر مربیان در حد و اندازه هم هستند. در ضمن انگیزه جوان‌ها بیشتر است.»

هدایتی در ادامه حرف‌هایش به وضعیت باشگاه پرسپولیس اشاره می‌کند و انصاری‌فرد را هم مورد انتقاد قرار می‌دهد: «من فقط می‌توانم دعاگوی پرسپولیس باشم و باید بگویم که وضعیت این تیم نگران‌کننده است. زمانی که در این تیم بودم به هیچ عنوان کوتاهی نکردم و اگر الان هم در این تیم حضور داشتم، نمی‌گذاشتم بازیکنان کلیدی پرسپولیس به راحتی جدا شوند.» وی در مورد مصاحبه انصاری‌فرد که گفته به کمک مالی هدایتی نیاز ندارد، تاکید می‌کند: «خودم به عنوان مالک استیل‌آذین دست هر کسی را که قصد کمک به باشگاه را داشته باشد، می‌بوسم.

من نمی‌دانم چرا چنین حرف‌هایی زده می‌شود و فقط باید بگویم که برای آقای انصاری‌فرد متاسفم.» هدایتی در پاسخ به این سئوال که در بازی استیل‌آذین و پرسپولیس طرفدار کدام تیم خواهی بود، می‌گوید: «هر تیمی که شایسته باشد طرفدارش خواهم بود ولی باید بگویم که از صمیم قلب و همیشه پرسپولیس را دوست دارم و به هواداران این تیم می‌گویم خبرهای خوشحال‌کننده‌ای در راه است.»

 استیل‌آذین به دنبال کریمی

 استیل‌آذین چند روزی است که اردوی خود را در جزیره کیش آغاز کرده ولی حمید استیلی همچنان در انتظار اضافه شدن چند بازیکن سرشناس به تیمش است تا نگرانی‌هایش قبل از شروع لیگ برتر کمتر شود. استیل‌آذین از جمع بازیکنان فصل گذشته بدرا جاکیته، ویلیام، ابوالقاسم‌پور، مصطفی عاقلی، امیر خان‌محمدی، مرتضی ایزدی، فرزاد محمدی و ماتیوس را از دست داد و تا به امروز حضور بازیکنانی مثل حسین کعبی، غلامرضا رضایی، محمدرضا مهدوی، افشین چاوشی، عشوری‌زاد، نظرمحمدی و کاظم برجلو در این تیم قطعی شده است. جذب این بازیکنان اما چندان مایه دلگرمی حمید استیلی نیست و او در انتظار جذب چند ستاره سرشناس از لیگ برتر است.

بحث حضور علی کریمی در استیل‌آذین مدت‌هاست که مطرح شده و حتی می‌گویند او چند روز پیش با حسین هدایتی ملاقات داشته و قرارداد داخلی‌اش را هم امضا کرده  ولی هدایتی این موضوع را تکذیب می‌کند: «من قبلا هم گفتم که به هیچ عنوان حاضر نیستم با جذب بازیکنان پرسپولیس این تیم را تضعیف کنم ولی شنیده‌ام که باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد کریمی را حفظ کند.

ظاهرا گفته‌اند که پول لازم برای عقد قرارداد با این بازیکن را ندارند ولی من قبلا هم گفتم که حاضرم پول مورد نیاز کریمی را به باشگاه پرسپولیس بدهم تا او را نگه دارند و حتی گفتم که حاضرم پول جذب مربی خارجی را هم پرداخت کنم. من تا به امروز با کریمی مذاکره‌ای جدی نداشته‌ام ولی اگر حضور این بازیکن در پرسپولیس منتفی شود، حاضریم او را جذب کنیم. ما مدت‌هاست که کریمی را می‌خواهیم.»

استیل‌آذین هنوز در انتظار مشخص شدن سرنوشت کریمی در پرسپولیس است و اگر این بازیکن در تیم سرخپوش تهرانی ماندگار شود، هدایتی باب مذاکره با مجتبی جباری را به صورت جدی‌تر بازخواهد کرد. شماره 8 استقلال هم مدنظر استیل‌آذین قرار دارد و حتی مسئولان این تیم مدتی پیش مذاکراتی را با مدیر برنامه‌های جباری انجام دادند. این بازیکن در حال حاضر با مسئولان استقلال برای تمدید قرارداد اختلاف دارد و شاید در نهایت از تیم آبی‌پوش جدا شود.

مهدی رحمتی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی هم یکی از بازیکنان سرشناسی است که در فهرست موردنظر هدایتی قرار دارد. رحمتی این هفته مذاکراتی را با هدایتی انجام خواهد داد هرچند که دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان هم به طور جدی با این دروازه‌بان وارد مذاکره شده‌اند. در خط دفاعی استیلی هنوز نتوانسته بازیکن موردنظرش را جذب کند.

او در ابتدا به فکر آوردن بیژن کوشکی به استیل‌آذین بود اما این بازیکن در نهایت قراردادش را با استقلال تمدید کرد ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که این باشگاه با پیروز قربانی وارد مذاکره شده است. مدافع فصل گذشته استقلال شاید به دلیل مشکلات مالی باشگاه مس کرمان از این تیم جدا شود و به استیل‌آذین بیاید. در ضمن میثم منیعی هافبک فصل گذشته استقلال تهران هم به احتمال فراوان در استیل‌آذین بازی خواهد کرد.

کد خبر 85479

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز