معمولا ما آدم‌ها، جشن‌ها و جشنواره‌ها را تنها برای خودمان برگزار می‌کنیم و در آنها به بهترین بازیگر و بهترین تیم و بهترین نویسنده از بین خودمان جایزه می‌دهیم.

درخت

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اما چند سالی است به احترام درخت‌ها، این موجودات فداکاری که بدون خستگی، قرن‌هاست روی پا ایستاده‌اند و زیبایی و نفس تازه به ریه‌های ما هدیه می‌دهند؛ جشنواره‌ای با نام «درخت اروپا» برگزار می‌شود.

بیش تر بخوانید:

عکس | عجیبترین گیاهان دنیا ؛ ادابازی گل‌ها را ببینید!

هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر بزرگداشت محیط‌زیست، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات از درختانی است که علاوه بر زیبایی، داستان‌های شنیدنی هم دارند.

این جشنواره از سال۲۰۱۱ در حال برگزاری است و «آدام هولوب» از کشور جمهوری چک آن را راه‌اندازی کرده است. او معتقد است دو موجود در جهان، نماد طبیعت‌اند؛ یکی درخت‌ها و دیگری زنبورها!

جایزه اول این جشنواره، امسال نصیب یک درخت راش ۲۰۰ساله لهستانی شد.

قلب باغ

این درخت راش ۲۰۰ساله و زیبا، در مرکز یک باغ گیاه‌شناسی در دانشگاه وروکلاو لهستان جا خوش کرده. تنه ‌قطور، شاخه‌های گسترده و برگ‌های بنفش که زیر آفتاب، می‌درخشند، آن را در رتبه اول قرار داده‌اند.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

راش مجنون

این درخت راش، درست مانند یک بنای طبیعی و البته زنده است که حدود ۱۶۰سال در منطقه بایو در کشور فرانسه ایستاده است. این اثر ارزشمند، عاشق عروس و دامادهایی است که طبیعت‌ را دوست دارند و دلشان می‌خواهد با آن عکس بیندازند.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

درخت صلح

این درخت زیتون ۳ تا ۴ هزار ساله که در منطقه لوراس ایتالیا قرار دارد، با ۱۴هزار رای، در رتبه سوم ایستاده است. این درخت نماد تاب‌آوری و دوام است.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

درخت چای زینتی!

شهر گیامراس در کشور پرتغال، پذیرای درختی زینتی به‌نام کاملیا است؛ درختی که به زیبایی، فرم مخروطی به‌خود گرفته و در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

کد خبر 854849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha