سه سال قبل بود که شهید رئیسی پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری با حضور در روستایی به نام «ملاعلی» که در مرز بین ایران و افغانستان واقع شده، پای صحبت های روستاییان نشست و به درد دل آنها گوش کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، اینجا «ملاعلی» روستایی در مرز ایران و افغانستان که کمتر رنگ مسئولان را به خود دیده است و شهید رئیسی پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری با حضور در این روستا مردمان منطقه را غافلگیر کرد و حالا مردم ‌از دلتنگی‌هایشان از شهید جمهور می‌گویند.

شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ یعنی دو ماه پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و در جمع مردم مرزنشین روستای «ملاعلی» از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی ایران و افغانستان حضور یافت.

تصاویر | بازدید رئیس جمهور از مناطق مرزی ایران و افغانستان و سخنرانی در روستای دور افتاده

حضور رئیس جمهور در نقطه‌ای که به‌گواه مردم این روستا حتی فرمانداران هم کمتر به آن سر زده بودند، مایه دلگرمی و امید مردم مرزنشین و ولایتمدار سیستان شد. رئیس جمهور در گفت‌وگوی بی‌واسطه و صمیمانه در جمع مردم روستای مرزی ملاعلی در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در جمع مردم این روستای مرزی گفت: حضور شما در این منطقه باعث حفظ و ارتقای امنیت منطقه است. امروز اگرچه با کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب مواجه هستیم، اما شما مردم نشان دادید با سختکوشی و ابتکار عمل می‌توانید از همه تهدیدها، فرصت‌ بسازید. مهم‌ترین سرمایه شما مردم، حب به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و خون مطهر شهیدانی است که همه جای این کشور مزیّن به نام و تصویر آنهاست. دختران و پسران متعهد و توانمند این سرزمین بهترین سرمایه‌های توسعه کشور هستند که هم در عرصه تحصیل حائز بهترین مدارج علمی می‌شوند و هم وقتی وارد عرصه تولید می‌شوند، بهترین تولیدکنندگان هستند.

رئیسی با ابراز امیدواری به اینکه با یک حرکت جمعی و با کمک تک تک مردم و با مساعدت استاندار و مسئولین تلاش متفاوتی نسبت به قبل برای پیشرفت منطقه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: با همت و دست توانای شما دختران و پسران، مردان و زنان، پیران و جوانان، آینده این منطقه آینده‌ای بسیار روشن خواهد بود. ان‌شاءالله به‌عنوان سربازان میدان با هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وضعیت متفاوتی را در همه مناطق به‌ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان رقم خواهیم زد. با همت شما مردم و با مدد الهی بر همه تنگناها و محدودیت‌های منطقه، چه مشکلات طبیعی و چه مشکلاتی که بر اثر محرومیت‌های تاریخی در این منطقه به وجود آمده است، غلبه خواهیم کرد.

اینجا صفر مرزی ایران و افغانستان روستای ملاعلی و حالا مردم مرزنشین این روستا که مطابق برنامه‌ریزی‌های دولت قرار بود همین روزها بار دیگر میزبان آیت‌الله رئیسی باشند، از دلتنگی‌های خود برای رئیس جمهور مردمی و خاکی سخن می‌گویند.

تصاویری از حضور شهید رئیسی در بین روستاییان و صحبت های او را در ادامه ببینید.

کد خبر 855308
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha