ژاوی هرناندز دوره دوسال‌ونیمه خود را روی نیمکت بارسلونا با یک لالیگا و یک سوپرجام تمام کرد.

ژاوی

به گزارش همشهری‌آنلاین، آخرین بازی بارسلونا زیرنظر ژاوی چگونه گذشت؟ با پیروزی ۲ بر یک مقابل سویا و کسب مقام دوم لالیگا و گرفتن جواز حضور در سوپرجام فصل آینده. اسطوره سابق باشگاه دوره دوسال‌ونیمه خود را روی نیمکت این تیم با یک لالیگا و یک سوپرجام، ۲سقوط به لیگ اروپا و یک حذف از لیگ قهرمانان تمام کرد.

او در دوره‌ای به سرمربیگری بارسا رسید که اوضاع اقتصادی باشگاه افتضاح بود. لاپورتا و آله‌مانی در ابتدای به قدرت رسیدن در این باشگاه توانستند ستاره‌هایی مثل رافینیا، لواندوفسکی و کریستنسن و... را جذب کنند و با راضی‌کردن آلبا و بوسکتس و... به خروج و همینطور فروش بخش قابل‌توجهی از درآمد ۲۵سال آینده تا حدودی به اوضاع باشگاه سروسامان ببخشند اما در ادامه کار سخت شد. ژاوی در این فصل مجبور شد به بازیکنان جوان آکادمی تکیه کند. او در دوران حضورش در بارسلونا، در ۶۵بازی لالیگایی و در ترکیب اولیه تیم، حداقل از ۲بازیکن کمتر از ۲۰سال استفاده کرد. از زمان جمع‌آوری داده‌ها از فصل ۲۰۰۵-۰۶، نزدیک‌ترین مربی به ژاوی در لالیگا آبلاردو فرناندس است که فقط در ۲۴بازی لالیگایی، حداقل ۲بازیکن کمتر از ۲۰سال را در ترکیب خود قرار داده. در دوران ژاوی ۱۵بازیکن لاماسیا نخستین بازی دوران حرفه‌ای خود را برای بارسلونا انجام دادند. ستاره‌هایی نظیر یامال، فرمین، کوبارسی، بالده و... یادگار این سرمربی برای بارسا خواهند بود.

فرمین لوپس که با گلزنی در ال‌کلاسیکوی دوستانه پیش‌فصل، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت با اینکه خیلی در ترکیب قرار نمی‌گرفت و در پست هافبک به میدان می‌رفت، در کنار فران تورس با ۱۱گل (و یک پاس‌گل)، پس از لواندوفسکی دومین گلزن برتر تیم شد. کوبارسی و یامال هم به تیم ملی اسپانیا دعوت شدند و بالده به‌دلیل مصدومیت از حضور در یورو باز ماند.

بارسلونا لیگ اسپانیا را با ۸۵امتیاز در رده دوم به پایان رساند، در ۲۶بازی پیروز شد، در ۷بازی مساوی کرد و در ۵بازی شکست خورد. تیم ژاوی در ۵۳بازی این فصل در همه رقابت‌ها ۳۵برد، ۸تساوی و ۱۰شکست به‌دست آورد. او در ۱۴۳بار تجربه سرمربیگری در این باشگاه ۹۱برد، ۲۳مساوی، ۲۹شکست، ۱.۹۶گل زده در هر بازی، ۱.۱۱گل خورده در هر مسابقه و میانگین ۲۰.۶امتیاز ثبت کرد. ژاوی حدود ۹۷۰روز سرمربی بارسلونا بود. نخستین تجربه سرمربیگری‌ او در السد قطر ۸۵۸روز طول کشیده بود.

به هر حال دوره ژاوی تمام شد. شایعه علاقه چلسی به او هم دیروز تکذیب شد. امروز مراسم امضای قرارداد و معارفه هانسی فلیک به جای این مربی در بارسلون برگزار می‌شود.

کد خبر 855611
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha