معاون شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه گفت: مردم ایران و روسیه کنار یکدیگر هستند و از این رو، دشمنان ما قادر نیستند که به اصطلاح میان کشورهای ما شکاف ایجاد کنند؛ بدون هیچ تردیدی این اتفاق نخواهد افتاد.

کنستانتین کاساچوف

به گزارش همشهری‌آنلاین، کنستانتین کاساچوف پس از امضای دفتر یادبود شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه هوایی در سالن تشریفات سفارت ایران در مسکو افزود: ما با هم هستیم و به چالش‌هایی که در عصر کنونی در حال شکل‌گیری است پاسخ خواهیم داد.
وی ادامه داد: اراده مشترک روسیه و ایران در همبستگی و اتحاد، موضوعی ریشه‌دار در تاریخ و بدون اغراق،‌ وابسته به مردم کشورهای ما است.

معاون شورای فدراسیون روسیه با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری ایران و همراهان وی در سانحه هوایی گفت: ما مسئولیت خود را در برابر نسل آینده به طور کامل اجرا می کنیم و همیشه به یاد شخصیت هایی که دیده از جهان فرو بستند خواهیم بود.
این مقام پارلمانی روسیه اظهار داشت: ما با مردم ایران سوگواری می کنیم و همیشه سعی خواهیم کرد لایق خاطره، کردار و سرنوشت شهدا باشیم.

رئیسی تاریخ را شکل داد

کاساچوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روابط بین المللی سوالی در مورد نقش شخصیت ها در تاریخ این روابط و تاریخ تمدن مطرح می شود. اما اکنون بدون در نظر گرفتن ابعاد فاجعه ای که صورت گرفت و صرف بر اینکه مردم ایران بدرقه باشکوهی با رئیس‌جمهوری خود داشتند، می توان گفت که شخصیتی که با آن وداع کرده ایم تاریخ را شکل داد.

وی ادامه داد: "رئیسی" تاریخ کشور، مردم و ملت خود را شکل داد و نکته حائز اهمیت اینکه تاریخ دوستی، اعتماد متقابل، همکاری و ائتلاف بین دو کشور ما، بین دو ملت ما، مردم روسیه و ایران، که در سال‌ها و حتی دهه‌های اخیر فشار خارجی زیادی را تجربه کرده‌اند، را شکل داد.

این مقام پارلمانی روس گفت:‌ فشارهای خارجی به روسیه و ایران در دهه‌های اخیر با این هدف بوده است که کشورهای ما از منافع ملی، حاکمیت، سنت ها، تاریخ، فرهنگ خود دست بردارند و دچار خودباختگی شوند.
وی افزود: شخصیت هایی که در ایران با آنها وداع کردیم، هرگز اجازه ندادند که مردم و کشورشان جایگاه بسیار شایسته تاریخی خود را از دست دهند؛‌ همین موضوع است که کشورهای ما را متحد می‌کند.

معاون شورای فدراسیون روسیه گفت: با توبه به ضایعه بزرگی که امروز با آن روبرو شده‌ایم و برای آن سوگواری می کنیم از لحاظ ارکان مناسبات دو کشور، هیچ چیز تغییر نمی کند، زیرا شخصیت هایی که با ما بودند و همیشه خواهند بود به نفع مردم کار کرده اند. در این شرایط است که مردم ایران و روسیه همیشه کنار همدیگر خواهند بود و دشمنان قادر به ایجاد شکاف میان ما نخواهند بود.

پارلمان در ساختار سیاسی روسیه متشکل از دوما و شورای فدراسیون است. طبق قوانین این کشور، طرح یا لایحه ای که در دوما (مجلس سفلی ) به تصویب نهایی برسد باید در شورای فدراسیون ( مجلس سنا) نیز تایید شود و این مصوبات پس از امضای رئیس‌جمهور اعتبار قانونی پیدا می‌کنند.

رئیس شورای فدراسیون پس از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، سومین مقام برتر در فدراسیون روسیه است.

کد خبر 855621
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha