صبح امروز ستاد هماهنگی اقتصادی برگزار شد و پیشنهادات برای کمک به چشم انداز سودآوری بورس مطرح شد.

خاندوزی

به گزارش همشهری آنلاین، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری ضمن تقدیر و قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت بیان کرد: ما را این گمان نبود که روزی نشست خبری را بدون حضور رئیس جمهور برگزار کنیم برای شهدای خدمت علو درجات را آرزومندیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۰ نشست مستمر سخنگوی اقتصادی برگزار شد که نشان دهنده تاکید رییس جمهور بر پاسخگویی به افکار عمومی است.

خاندوزی در بخشی از این نشست درباره وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر سخن گفت و افزود: ۴ تصمیم برای مقابله با نوسانات بازار سرمایه گرفته شده است.

وی درباره مقابله با نوسانات اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: برخی نارضایتی های اخیر در میان فعالان بازار سرمایه دغدغه جدی دولت بود که امروز صبح در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور آقای مخبر ۴ تصمیم گرفته شد:

۱. برای کنترل نرخ سود بانکی نظارت بیشتر شود و بانک مرکزی مسئول بررسی برخی تخلفات گزارش شده بانک ها شد.

۲. همچنین برخی معافیت های مالیاتی برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد و سازمان برنامه موظف شد پذیرش بار مالی ان را بر عهده بگیرد و به مجلس اعلام کند.

۳. موضوع سوم نرخ خوراک پالایشگاه ها بود که مخبر دستور داد وزارت نفت بررسی لازم برای حوزه پالایشی را انجام دهد.

۴. موضوع چهارم درباره خوردو بود که صمت مکلف شد تا دو خودروساز اصلی تجدید ارزیابی دارایی داشته باشند که در قالب یک مصوبه قانونی خواهد بود. این ۴ مصوبه در بهروزی بازار سرمایه موثر خواهد بود.

همچنین طبق شنیده ها قرار است فردا جلسه شورای هماهنگی سران قوا برای تصمیم گیری در خصوص ۳ ساله شدن تجدید ارزیابی برگزار می شود.

کد خبر 855631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 0
    آنچه باعث این تمسخر و دست انداختن بازار سرمايه و فعالین اون شده فقط و فقط سکوت و انفعال سهامداران متضرر است.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    دم خاندوزی گرم ، در چند دهه اخیر کمر تولید داشت زیر بار سنگین نرخ سود بانکی غیر منطقی افسار گسیخته میشکست و نفس اقتصاد کشور به شماره افتاده بود ، با این اقدام حداقل شاید بشه جلوی مرگ اقتصاد را گرفت نمیره تا بعد یک فکری برای بازسازیش کرد .
  • ماکان IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    5 0
    شما آقای فرزین رو کنترل کنید یعنی اقتصاد و بورس رو نجات داده اید
    • التماس تفکر IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 0
      مگر قبل فرزین و عشقی و ... هم بازار ریزش و ضرر های سنگین نداده بودند؟! پس مشکل جای دیگه و کس دیگه است
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    اگر واقعا نیت شما حمایت از بورس و سهامداران بیچاره هست، دامنه نوسان رو به مثبت ۱۰ و منفی ۵ تغیر بدید تا هم سهامداران بلند مدت و وفادار که عمدتا تو ضرر های سنگین هستند از این بازار منتفع بشن و هم جذابیت برا ورود پول داشته باشیم. افزایش ساعات معامله هم پیشنهاد بعدی هست. افزلیش سرمایه از نوع تجدید ارزیابی ها و پرداخت سود مجامع به کمتر از یک ماه و .... هم میتونند جذابیت ببخشند به بازار
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 0
      پرفسور دانشگاه نرفته چرا منفی ۵ تا مثبت ۱۰ ؟!!!!!! منفی یک تا مثبت ۹ باید قرار دهند . اون هم به مدت ۲ سال تا بورس با دلار ۵۵ هزار تومانی و سکه ی ۴۰ میلیونی توازن پیدا کند . شاخص کل باید در حال حاضر بالای ۶میلیون باشه . نه کمتر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی سال ۹۹ که دلار بوده ۲۲ هزار تومان و سکه ۸ میلیون تومان .
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    می دانید چرا بورس را دستوری سبز کردند ؟؟ چون بوی انتخابات به مشام خاندوزی، فرزین، مخبر ،عشقی و .... خورده ولی این را بدانند که سهامداران دیگه گول نخواهند خورد .
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    این همه ضرر ملت رو کی باید جبران کنه کی باید پاسخگو باشه؟
  • قادرپناه IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    شهید رییسی قرار بود ضرر سهامداران 99 را جبران کنه ... که جبران کرد . بازار ما مدیون شهید ریسی هست .