مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
۱ نفر

گروهی از ستاره‌شناسان از یک تلسکوپ ویژه‌ استفاده کردند تا اثبات کنند آسمان را می‌توان با موفقیت در نور نیز مشاهده کرد. دانشگاه مک کواری استرالیا که تلسکوپ هانتسمن را در رصدخانه سایدینگ اسپرینگ اداره می‌کند، این موضوع را به اطلاع عموم رسانده است.

تلسکوپ

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپیس، این دستگاه از ۱۰ دوربین دیجیتال استاندارد کانن تشکیل شده است و برای رصدهای نجومی در طول روز به دقت نورسنجی مطلق یک تا ۱۰درصد می‌رسد. حتی اگر این برای تحقیقات پیشرفته کافی نباشد، می‌توان از آن برای زیرنظر گرفتن ستارگان درخشانی مانند Betelgeuse از زمین، زمانی که از آسمان شب ناپدید می‌شوند، استفاده کرد.

تلسکوپ‌های فضایی که می‌توانند این پدیده‌ها را ببینند، معمولاً فقط بر بخش‌های کوچکی از آسمان تمرکز می‌کنند؛ بنابراین تصویری کلی از آسمان شب ارائه نمی‌دهند. اینجاست که دستگاه‌هایی مانند تلسکوپ هانتسمن می‌توانند کمک کنند.

کار تحقیقاتی که اکنون در مورد تأیید اعتبار تلسکوپ در نور روز منتشر شده است، راه را برای رصدهای طولانی مدت بدون وقفه ستارگانی مانند Betelgeuse که به پایان عمر خود نزدیک می شوند، هموار می کند. علاوه بر این، چنین مشاهداتی در مورد ردیابی ماهواره‌ها، زباله‌های فضایی و دیگر اجرام دست‌ساخته در مدار زمین نیز مزیت بزرگی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

با توجه به اینکه ده ها هزار ماهواره به زودی در مدار زمین قرار می گیرند، تلسکوپ ها برای مراقبت از برخوردهای احتمالی در شبانه روز مورد نیاز هستند. به عنوان آزمایشی برای دوره بعدی سفرهای فضایی، تیم همچنین ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را در طول روز زیر نظر داشت.

کد خبر 855796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    1 0
    خبر کامل نیست توضیحات مبهمی دارد و به نظر میرسد بزرگ نمایی شده و منظور اصلی خبر چیز دیگری بوده .