وزارت خارجه عربستان سعودی ارتکاب جنایت‌های نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی و حمله به خیمه‌های آوارگان فلسطینی بی‌گناه در رفح را به شدت محکوم کرد.

حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از العربیه، خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است که این پادشاهی مقامات اسرائیلی را در ارتباط با حوادث رفح کاملا مسئول می‌داند.

وزارت خارجه سعودی در ادامه بیانیه خود تصریح کرد که ریاض حمله ارتش اسرائیل به خیمه‌های آوارگان فلسطینی بی‌دفاع در رفح را محکوم می‌کند.

ریاض همچنین تاکید کرد که ادامه اقدامات تجاوزکارانه نیروهای اسرائیلی در نقض آشکار کل قطعنامه‌ها و قوانین و عرف‌های بین‌المللی و انسانی در سایه سکوت جامعه بین‌المللی به گسترش وخامت فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای می‌انجامد که مردم فلسطین با آن مواجه هستند.

سعودی همچنین ادامه چنین روندی در ارتکاب جنایت بدون هیچ‌گونه عامل بازدارنده‌ای از سوی اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها را باعث بی‌اعتباری و خدشه‌دار کردن چهره نهادهای بین‌المللی دانست.

در این بیانیه همچنین آمده است که پادشاهی عربی سعودی تاکید بر آن دارد که جامعه بین‌المللی باید امروز بیش از هر زمانی به عمل به وظایف خود پایبند شود تا مانع از ادامه فجایع اسرائیل علیه مردم فلسطین شده و عاملان چنین اقداماتی را پاسخگو کند.

بمباران اسرائیل در روز یکشنبه گذشته بر خیمه‌های آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در غرب رفح که از سوی ارتش اسرائیل با عنوان منطقه «امن» اعلام شده بود به کشته شدن ۴۵ غیرنظامی فلسطینی و زخمی شدن و سوختن دهها تن دیگر از آنها منجر شد.

حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی که در نوع خود فجیع‌ترین حمله توصیف شده خشم جامعه بین‌المللی و موجی از محکومیت‌ها را علیه مقامات تل‌آویو برانگیخته است.

کد خبر 855883
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    وای کاراسرائیل دیگه تمامه چون لامسب عربستان به شدت محکومش کرد خدا میدونه چند ریشتر عجب غیرتی
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    عربستان خیلی غلط کرده، فقط نمایش و تظاهر منافقانه، از طرفی با اسرائیل رابطه دارن از طرفی میان محکوم میکنن. خدا ریشه ی وهابیت رو نابود کنه که تیشه به اسلام و مسلمین میزنن