تیم فوتبال ناپولی تقریبا با آنتونیو کونته برای فصل بعد به توافق رسیده است.

کونته

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک‌سال پیش بود که ناپولی با اقتدار قهرمان ایتالیا شد اما جدایی اسپالتی و سپس پیوستن او به تیم ملی ایتالیا این تیم را بیچاره کرد. دی‌لورنتیس برای جانشینی مربی موفق خود، رودی گارسیا را استخدام کرد که با او به جایی نرسید و والتر ماتزاری هم در بازگشت به نیمکت این تیم نتوانست کاری انجام دهد. حالا به‌احتمال نزدیک به صددرصد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، کار پیوستن آنتونیو کونته به ناپولی تقریبا تمام است و این سرمربی جنجالی ایتالیایی پس از ۲سال بخوروبخواب و استراحت، به فوتبال برمی‌گردد. قرارداد این مربی ۵۴ساله که‌ ماه مارس۲۰۲۳ با توافقی دوجانبه از سمت مربیگری تاتنهام کنار رفت، احتمالا ۳ساله خواهد بود. کونته سابقه هدایت تیم‌هایی همچون آتالانتا، یوونتوس، چلسی، اینتر، تاتنهام و تیم ملی فوتبال ایتالیا را در کارنامه‌ دارد. او در ناپولی سالی ۶میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت و درصورت قهرمانی در سری‌آ، رقم یک‌میلیون یورو به‌عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

کونته اصولا مربی ولخرجی است و در هر باشگاهی که باشد، دوست دارد بازیکن بزرگ بگیرد. او برای تقویت خط دفاعی، به بونجورنو علاقه‌مند است؛ انتقال این بازیکن حدود ۴۰میلیون یورو هزینه خواهد داشت اما کیه‌زا و لوکاکو، گزینه نقل‌وانتقالاتی کونته خواهند بود. ناپولی که نخستین تیم دورقمی جدول شد و نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش در سری‌آ دفاع کند، برای فصل آینده در هیچ رقابت اروپایی حضور نخواهد داشت. آنها نسبت به فصل پیش که با ۹۰امتیاز قهرمان شده بودند، ۳۷امتیاز کمتر جمع کردند. ناپولی با کسب ۵۳امتیاز و ۴۱اختلاف نسبت به اینتر قهرمان، با کسب رده دهم بدترین مدافع عنوان قهرمانی تاریخ سری‌آ ایتالیا لقب گرفت. بعد از آخرین بازی فصل در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا، هواداران ناپولی بازیکنان تیم خودشان را هو کردند.

این بدترین فصل ناپلی‌ها از سال۲۰۱۲ هم بود. فصل آینده ۹تیم برتر سری‌آ می‌توانند در اروپا بازی کنند، این در حالی است که ناپولی دهم شد و برای نخستین‌بار در ۱۴سال گذشته در هیچ رقابت اروپایی شرکت نمی‌کند. به همین دلیل، راضی‌کردن ستاره‌ها به بازی در چنین تیمی کار چندان ساده‌ای نیست. کیه‌زا چون گفته می‌شود بازیکن مورد سلیقه تیاگو موتا، سرمربی جدید یوونتوس نیست، جزو شایعات نقل‌وانتقالاتی حوزه ناپولی قرار گرفته. لوکاکو هم که سر نخواستنش دعواست و چلسی که ۱۰۰میلیون او را از اینتر خریده بود، ۲سال است او را به این‌تیم و آن‌تیم قرض می‌دهد. به‌دلیل غیبت ناپولی در بازی‌های اروپایی فصل آینده، احتمالا چند ستاره هم از تیم جدا می‌شوند که جدایی کواراتسخلیا، ستاره گرجستانی این تیم از همه محتمل‌تر است. پاری‌سن‌ژرمن پیشنهادی ۹۰میلیون یورویی برای جذب کواراتسخلیا ارائه داده اما دی‌لورنتیس برای این ستاره ۱۲۰میلیون می‌خواهد. اوسیمن هم مشتریان پولداری از لندن و عربستان و پاریس دارد. سامو اومورودیون مهاجم ۲۰ساله و اسپانیایی اتلتیکومادرید مورد توجه ناپولی برای جانشینی ویکتور اوسیمن قرار گرفته است.

کد خبر 855930
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha