اکثر علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری، این رشته ورزشی را از خیابان شروع کرده‌اند؛ جایی که خطرات زیادی دارد و به ناچار بارها توقف کرده‌اند تا مبادا خودرویی جلوی راه‌شان سبز شود.

بوستان الهام

همشهری- مهدیه تقوی‌راد: البته این چالش‌ در شهری مانند تهران با خیابان‌های شلوغ و پرترافیک غیرطبیعی نیست، اما برای آن دسته از افرادی که این رشته را با هدف ورزش و تمرین حرفه‌ای دنبال می‌کنند مسیرهای تخصصی فراهم شده‌ تا به دور از استرس و خطر، رکاب بزنند و از تماشای جاذبه‌های دیدنی و مناظر اطراف خود لذت ببرند. در این مراکز، امکان آموزش تخصصی دوچرخه‌سواری و اجاره دوچرخه هم وجود دارد. برای اینکه بدانید پیست‌های تخصصی پایتخت کجا قرار دارند، این راهنما را بخوانید.

بلوار الهام

نشانی: بزرگراه شهید ستاری، انتهای بلوار فردوس غرب، ابتدای بلوار الهام

منطقه: 5

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ارم سبز

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: اندیشه شمالی

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: 50هزار تومان

مناسب رده سنی: همه رده‌های سنی

معرفی: در حوالی بلوار الهام و بوستانی به همین نام، یک مسیر دوچرخه‌سواری طولانی و مجهز برای علاقه‌مندان ایجاد شده که در تمام ساعات شبانه‌روز امکان دوچرخه‌سواری در آن برای مراجعان فراهم است.

رکاب‌زنی در جوار رودخانه کن

برای دوچرخه‌سواری انفرادی و گروهی می‌توانید به این پیست مراجعه کنید که نزدیک بودنش به منطقه کن و عبور کانال آبی از حوالی اینجا که از رودخانه کن سرچشمه می‌گیرد، باعث شده تا در ایام بهار و تابستان و هنگام رکاب‌زنی‌ هوای خنک‌تری را در اینجا نسبت به دیگر محله‌های اطراف احساس کنید. در بوستان 83هزار مترمربعی الهام علاوه بر امکان اجاره کردن دوچرخه می‌توانید اسکیت هم امانت بگیرید و در محلی که برای این ورزش اختصاص داده شد، اسکیت‌سواری کنید.

کد خبر 855990
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha