منصوری گفت: شهید رئیسی و همراهان او تلاش کردند تا دولت و انقلاب مردمی باشد و برای مردم کار کند. درک این مسأله از سوی مردم را باید در تشییع پیکر شهید رئیسی دید. این تشییع باشکوه یک معنی داشت که آن هم این بود: ما چنین دولتی را خواهان هستیم.

جواد منصوری

به گزارش همشهری آنلاین، پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به همراه هیأت همراهش، بسیاری از مردم ایران در فضای حقیقی و مجازی اشاره داشتند که خواهان این هستند که رئیس‌جمهور آینده نیز شخصی از جنس شهید رئیسی باشد و مشی و روش او را در پیش گیرد. در این باره با جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه و سفیر اسبق ایران در چین و پاکستان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نقصی که در چند دهه گذشته دولت‌های ایران را درگیر خودش کرده بود

منصوری در ابتدا گفت: در چند دهه گذشته که دولت‌های مختلف با رویکردهای گوناگون روی کار آمدند و مدیریت اجرایی کشور را به عهده گرفتند؛ دارای نقاط ضعف و مثبت بودند. اما در بین تمامی آن‌ها یک ویژگی متأسفانه به شکل مشترک وجود داشت و آن هم این بود که شاخصه‌های انقلابی، اسلامی، مردمی و جهانی به شکل توأمان و همراه باهم وجود نداشت. علت این نقص هم آن بود که عمده فعالیت‌های آنان به موضوعات اداری یا مسائل مختلف سیاسی می‌گذشت.

مردم می‌خواهند دولتی از جنس خودشان بر آن‌ها مدیریت اجرایی کند

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر گرچه خصلت‌های مذکور و شاخصه‌های مهم یک دولت‌سازی مطلوب انقلاب اسلامی را داشتند، اما شهادت آنان توسط منافقین موجب شد تا این ظرفیت به منصه ظهور نرسد. پس از دوره شهید رجایی، در دوره شهید رئیسی بود که این شاخصه‌های چهارگانه در یک دولت وجود داشت و تاحدی فرصت آن فراهم شد تا این شاخصه‌ها ثمردهی داشته باشند. چیزی که برای مردم فارغ از مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی وجود دارد این است که ببینند دولتشان با آن‌ها همراه و همسو است. به تعبیری مردم می‌خواهند دولتی از جنس خودشان بر آن‌ها مدیریت اجرایی کند؛ حتی اگر آن دولت تمامی رفاهیات اقتصادی و اجتماعی را نتواند برایشان تأمین کند.

شهید رئیسی تمام تلاشش را کرد تا ذولت مردمی باشد

او اشاره کرد: مردم می‌بینند که اگر کمبود مالی وجود دارد، این نباید فقط برای شهروندان باشد، بلکه دولت هم باید در این مشکل با آنان سهیم شده باشد. در طول سه سال گذشته دوست و دشمن، طرفدار و منتقد، شهری و غیر شهری، اذعان داشتند که شهید رئیسی و همراهان او تلاش کردند تا دولت و انقلاب مردمی باشد و برای مردم کار کند. این موضوع مهمی است که مردم به آن واقف شدند و حتی به آن رضایت دادند. یعنی گرچه در این مدت مشکلات مختلفی وجود داشت، اما مردم درک کردند که دولت تلاش خود را می‌کند و از سوی دیگر در راستای حل مشکلات و پیگیری اهداف با سایر قوا و نهادها همراه و همسو است. می‌توان مدعی شد که در چند دهه گذشته، دولت شهید رئیسی تنها دولتی بود که از یکسو با رهبری، از سوی دیگر با مردم و همچنین با نهادها و قوای دیگر هماهنگ و همراه بوده است.

تشییع میلیونی شهید رئیسی یعنی مردم دولتی از جنس آن را می‌خواهند

سفیر اسبق ایران در چین ادامه داد: درک این مسأله از سوی مردم را باید در تشییع پیکر شهید رئیسی دید. این تشییع میلیونی پاسخ عملی مردم ایران به تبلیغات و شایعاتی بود که علیه شهید رئیسی مخابره شده بود. این تشییع باشکوه یک معنی داشت که آن هم این بود: ما چنین دولتی را خواهان هستیم. این به معنای حل تمام مشکلات به دست دولت نیست، بلکه طلب کارگزارانی است که از جنس مردم باشند و غمخواری آنان را کنند.

کد خبر 856037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 1
    عملکرد دولت رئیسی نسبت به تمام دولت های اصلاح طلب خیلی خیلی بهتر بوده در بحث مجوزهای کسب و کار و احیای کارخانه های تعطیل شده و رسیدگی به محرومان و بحث هسته ای و نیروگاهی و فضایی و روابط همسایگی و دیپلماسی خارجی و بریکس و شانگهای و صادرات فن آوری و ... کولاک کردند لاکن دولت و مجلس جدید باید نقطه ضعف عدم کنترل بازار و افزایش هر روزه قیمت اجناس و کالا را جدی بگیرند وزارت بازرگانی را احیا کنند و برنامه ریزی داشته باشند
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 1
    درود بر رئیسی درود بر امیر عبداللهیان درود بر همه شهدای خدمت درود بر حاج قاسم درود بر همه شهدای مدافع حرم
  • IQ ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 1
    ادامه راه شهید سید ابراهیم رئیسی با انتخاب فردی انقلابی چون آقای سعید جلیلی ممکنه رای ما جانباز عزیز سردار سعید جلیلی