مجموع نظرات: ۱۴
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
۲ نفر

اعتراض برخی از دانش‌آموزان آزمون نهایی حوزه کوثر اهواز ناحیه ۱ در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. شکایت آنان این‌گونه است که به دلیل راه ندادن یک داوطلب به جلسه امتحانی به دلیل یکی دو دقیقه دیر رسیدن، سر و صدا راه افتاده و دانش‌آموزان نتوانستد در محیطی آرام امتحان بدهند.

امتحان نهایی

به گزارش همشهری ‌آنلاین سر و صدا به قدری بود که برخی از دانش‌آموزان به نشانه همدردی با دوست پشت در مانده خود برگه امتحانی را سفید تحویل داده‌اند و خلاصه روز امتحان به روز تلخی بدل شده‌است.
موضوع را با رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پروش خوزستان در میان می‌گذاریم.
بابک نوری‌زاده به همشهری می‌گوید: «آزمون پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طبق اعلام اداره کل ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود و درهای حوزه امتحانی ساعت ۷:۲۰ دقیقه بسته می‌شود. حضور داوطلب با ۴۰ دقیقه تاخیر پذیرفته شده نیست. هر چند که مدعی است ساعت ۸:۰۱ به حوزه رسیده و فقط یک دقیقه دیر کرده. اما ساعت شروع امتحان طبق برنامه اعلام شده ۷:۳۰ است نه ۸ صبح.»
نوری‌زاده ادامه می‌دهد: «از آنجا که سوالات امتحان نهایی طبق دستورالعمل اداره کل آموزش و پرورش راس ساعت مقرر برگزار می‌شود، برای حفظ امنیت و سلامت امتحانات ورود داوطلبان با تاخیر به جلسه امتحانی امکان‌پذیر نیست، آن هم تاخیر طولانی حدود ۴۰ دقیقه. بعد از آغاز امتحان کلید سوالات دست به دست می‌شود و برای همین ورود با تاخیر طولانی پذیرفته شده‌ نیست.»
نوری‌زاده تاکید می‌کند که داوطلبی که با تاخیر سر جلسه حاضر شده، داوطلب آزاد است که برای ترمیم معدل خود و تاثیر مثبت آن در کنکور، در آزمون نهایی شرکت کرده‌است. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بحث تازه‌ای نیست و نمرات نهایی امتحانات پایانی دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه به صورت مستقیم در نتیجه کنکور داوطلبان تاثیرگذار است.
سرو صدای ایجاد شده هم به این دلیل بود که داوطلب به همراه چند نفر از بستگان خود بر ورود به جلسه اصرار و سر و صدا می‌کند. به گفته نوری‌زاده، با حضور نیروهای پلیس در حوزه امتحانی آرامش برقرار می‌شود و موضوع از سوی نیروی انتظامی در دست بررسی است.

کد خبر 856080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    19 1
    اگه بچه های خودتون بود راه نمیدادید؟؟ اگه اینقدر همه چیز تو این مملکت رو حساب و کتاب بود آدم دلش نمی سوخت ولی ....
  • الوندیان IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 0
    دراستان همدان حوزه امتحانی کانون پرورش کودکان هم این گونه بوده واقعا اینقدر سخت گیری نیاز است
  • M IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 0
    چطور بعد چهل دقیقه دیر رسیدن دانش آموز بقیه دانش آموزا هنوز امتحانشونو تموم نکردن یا برگه سفید دادن اینم از دروغهای شاخ دار مدیران در ضمن بخاطر چنتا بچه که قهر کردن مامور صدا نمیکنن
  • میثم IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    1 1
    نظم و انظباط در هر کاری و برای هرفردی و هر نگرشی قابل تکریم است.
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 1
    از کی تا حالا انقد حوزه های امتحان قانونمند شدن؟والله مادیدیم که حتا دانشاموز سر جلسه امتحان هم نبوده اما نمره هم براش ثبت شده!!!!!...
  • اکبری IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    2 0
    من شاهد ماجرا در حوزه امتحانی کوثر در اهواز بودم همش دروغ نوشتن.. ۸ الی ۱۰ نفر از دانش آموزان با تاخیر دو سه دقیقه اومدن که راهشون ندادن... خود بچه های بیرون هم زنگ زدن پلیس که بیاد میانجی گری کنه که درب باز کنن چون امتحانات ۸ ب بعد شروع میشن که لزومی نداشت مانع بچه ها بشن بخاطر ۷و نیم اومدن واقعا متاسفم که آینده تحصیلی بچه ها اصلا براشون مهم نیست شاید تا صبح درس خونده خواب مونده باشه خدا جای حق نشسته...
  • محمدنژاد ستایش IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    2 0
    وقتی شروع امتحان ساعت ۸ هست بعد این طفل معصوم ها بخاطر دو دقیقه دیرآمدن که ساعت ۷ و نیم رسیدن چرا باید محروم بشن؟ لااقل تشکر و تعهد میگرفتن اگه تکرار میشد محرم از امتحان می‌شدند اونم الان که اینقدر امتحان نهایی مهم در سوابق تحصیلی.. حالا نمره شون که صفر میشه کی باید جوابگو باشه؟ بخدا حق الناس گردنتون می ماند... خدا از حق الناس نمیگذره! من اونجا دیدم چقد التماس مدیر مدرسه کردند ولی حتی گریه هاشون هم که میگفتن من دیشب ۲۰ دقیقه هم نخوابیدم دلشون ب رحم نیاورد... ب بندگان خدا رحم کنبد تا شاید خدا بر شما رحم کرد