چشمان کروکودیل یک شگفتی مهندسی است: آنها می توانند اطراف را ببینند، می توانند اهداف مختلف را ردیابی کنند، در جنگ جمع شوند و حتی می توانند در شب ببینند.

چشم تمساح

به گزارش همشهری آنلاین، چشم کروکودیل دارای کریستال‌هایی است که نور مهتاب و ستارگان را منعکس می‌کند اگر چه بیش از هر چیز دیگری این آرواره‌ها و دندان‌های ترسناک کروکودیل‌هاست که جلب توجه می‌کند، اما چشم کروکودیل‌ها نیز ویژگی‌های جالبی دارد. چشم کروکودیل‌ها به دلیل وجود کریستال‌های گوانین، در طول شب به شدت می‌درخشد. مردمک چشم عمودی و شکاف مانند کروکودیل در طول شب باز شده تا نور بیشتری را به درون خود بکشد و در طول روز نیز به همان حالت باریک و ترسناک باز می‌گردد. در حالی که چشم در طول شب نور ستارگان و ماه را به خود جذب می‌کند، کریستال‌های موجود در چشم از طریق شبکیه این نور را تقویت و بازتاب داده که قدرت دید در شب کروکودیل را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش آخرین خبر، بدین ترتیب کروکودیل در شب نیز با همان قدرت روز شکار می‌کند. البته این موضوع اثری منفی نیز دارد، زیرا موقعیت مکانی کروکودیل را برای شکارچیان فاش می‌نماید و بدین ترتیب کروکودیل‌های جوان بیشترین آسیب را از این قابلیت می‌بینند. بسیاری از شکارچیان کروکودیل، مانند انسان‌ها، از همین نقطه ضعف در طول شب برای شناسایی کروکودیل‌ها و شکار آن‌ها استفاده می‌کنند. چشم کروکودیل در طول شب رنگی بسیار قرمز دارد و به راحتی مشخص است.

کد خبر 856103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    "کریستال‌های موجود در چشم از طریق شبکیه این نور را تقویت و بازتاب داده که قدرت دید در شب " بازدات داده غلط هست ، متمرکز می کند .