چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

با اینکه ماجرای عاقبت امضا کردن برگه‌‌ نخوانده را هر کسی می‌داند اما شیوه‌های گرفتن این امضا‌ها به نحوی است که باید بیش از اینها حواسمان را جمع کنیم.

برای نمونه برخی بنگاه‌های معاملات ملکی در همان بدو  ورود متقاضیان مسکن اجاره‌‌ای یا ملک قابل خرید، برگه‌ای را برای دریافت مشخصات و شماره‌ تلفن جلوی فرد می‌گذارند که معمولا افراد بدون خواندن با دقت، آن‌را پر می‌کنند. بعد از آن نیز  منشی از آنها می‌خواهد به قول معروف یک امضای یادگاری هم زیر آن بزنند.

مستاجر یا متقاضی خرید از همه‌جا بی‌خبر نیز یک امضای زیبا زیر آن می‌زند. اما ماجرای اصلی از جایی آغاز می‌شود که معامله بعد از کلی چانه‌زنی جوش می‌خورد و طرفین، قرارداد را با دقت و ریز به ریز می‌خوانند و قائله البته به‌ظاهر تمام می‌شود. در اینجاست که صاحب بنگاه مورد نظر درصد بالایی بابت حق‌الزحمه بنگاه مطالبه می‌کند که چشم مستاجر یا مالک جدید را گرد می‌کند.

درصد درخواستی وی معمولا دو سه برابر درصد مصوب اتحادیه است. اینجاست که دیگر مخالفت و اعتراض هیچ جایی ندارد و آن برگه‌ کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت را جلوی فرد می‌‌گذارند. در آن میزان درصد درخواستی بنگاه کاملا قید شده و دیگر چاره‌ای جز پرداخت آن مبلغ بالا نیست.

آبخوری غول‌پیکر

هر چند اغلب والدین به مضرات آشامیدن آب فواره‌های بوستان‌‌ها واقفند و کودکان خود را از مصرف آن باز می‌دارند اما گاه می‌توان اطفالی را مشاهده کرد که به سمت فواره خم شده و از آب آن می‌خورند.

به طور حتم آنها به خیال اینکه یک آبخوری غول‌پیکر یافته‌اند به این سمت جذب می‌شوند و این در حالی است که مهم‌ترین نقش بازدارنده را باید والدین بازی کنند و آن شامل آگاه کردن بچه‌هاست.

از سوی دیگر این نوع آب‌خوردن بیشتر در محل‌هایی صورت می‌گیرد که آبخوری به اندازه کافی وجود ندارد. در حال حاضر تنها کسانی که از نبود آبخوری کافی در سطح شهر سود می‌برند، فروشنده‌های انواع و اقسام نوشیدنی‌ها هستند.

وقتی کولر باران تولید می‌کند

در عصری که کم‌آبی و کاهش بارش برف و باران به یک معضل برای کشور‌ها تبدیل شده است، برخی وسایل به‌صورت مصنوعی باران تولید می‌کنند. این در حالی است که این باران هیچ خاصیتی ندارد، جز خیس کردن سر و صورت عابرانی که از زیر آن عبور می‌کنند.

در چند سال اخیر که استفاده از کولر‌های گازی باب شده است، اغلب این کولر‌ها را بیرون از پنجره ساختمان نصب می‌کنند و این در حالی است که برخی در مورد نحوه قرار گرفتن لوله‌ تخلیه آب این کولر‌ها دقت نمی‌کنند.

به این ترتیب آبی که در این لوله جمع می‌شود، مستقیما بر سر عابرانی می‌ریزد که در حال عبور از زیر پنجره ساختمان‌ها هستند. البته در مورد کولر‌های آبی که بیرون از پنجره ساختمان نصب می‌شوند هم بعضا این مشکل وجود دارد. یک بررسی دقیق نسبت به وضعیت کولر و اتصالات مربوط به آن می‌تواند از بارش‌های اجباری بر سر عابران جلوگیری کند.

جدول‌های کوتاه‌قد

شاید بتوان تهران را در زمره معدود شهر‌هایی در جهان طبقه‌بندی کرد که در کنار اغلب کوچه‌ها و خیابان‌های آن جوی آب قرار دارد.  از آنجایی که شهر تهران در یک موقعیت سراشیبی قرار گرفته است این جوی‌های آب کمک می‌کنند تا آب ناشی از بارش برف و باران مسیر درستی برای هدایت شدن پیدا کند.

این در حالی است که به منظور ایجاد اختلاف سطح بین جوی آب و سطح خیابان در 2 لبه جوی، جدول کشی می‌شود. البته گاهی هم این جدول‌ها وجود ندارند یا به اندازه‌ای کوتاه هستند که برای خودروها مشکل ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال افتادن چرخ خودرو داخل جوی آب بر اثر وجود نداشتن جدول یا کوتاه بودن آن اتفاق می‌افتد. البته اقداماتی در جهت تعویض جدول‌ها در جریان است که سرعت‌بخشیدن به آن به حل این مشکل کمک می‌کند.

کد خبر 85613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز