شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

این روز‌ها بخشی از پیاده‌رو‌های شهر به‌جای سنگ و آسفالت از عینک‌های آفتابی غیراستانداردی فرش شده که دستفروش‌ها آنها را به یمن وجود تعداد زیاد متقاضیان ارزانی در عرض چند ساعت می‌فروشند.

این در حالی است که عینک‌های آفتابی از این دست به جای جذب اشعه مضر یو وی، برای ورود مقداری زیادی از آن به چشم، حکم کارت دعوت را دارند. این عینک‌ها با کاهش نور موجب باز شدن مردمک چشم شده و به علت نداشتن لایه جاذب اشعه یووی موجب ورود میزان بیشتری از این اشعه به چشم می‌شوند.

البته به قیمت‌های آنچنانی برخی محصولات فروشنده‌های مغازه‌دار نیز نباید زیاد دلخوش بود؛ زیرا صنعت کپی‌برداری چین باعث شده تعدادی از فروشنده‌هایی که زیر نظر اتحادیه نیستند مشتریان پر و پا قرص آنها باشند.

شباهت این عینک‌ها به انواع اصل تشخیص کپی‌ بودن آنها را برای اغلب خریداران غیرممکن می‌کند. بنابراین در این راسته بازار فقط می‌توان به فروشنده‌های معتبر و زیر‌نظر اتحادیه فروشند‌گان عینک‌های طبی و آفتابی اعتماد کرد. 

شیرجه در کلر

آلودگی در برخی استخر‌های شهر به حدی است که مسئولان استخر گاهی برای به تاخیر انداختن تصفیه و تخلیه آب بیش از حد از کلر و سایر ضدعفونی‌کننده‌ها استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد چنانچه مسئولان بوفه این استخر‌ها به جای مایو  و آب انبه، شامپوی نرم‌کننده در ویترین بگذارند فروش بیشتری خواهند داشت؛

زیرا مو‌‌های افرادی که از کلاه شنا استفاده نکرده‌اند بعد از شنا به سرعت خشک و شکننده می‌شود. در برخی از این استخر‌ها غلظت کلر و سایر ضدعفونی کننده‌ها به حدی است که به نظر می‌رسد در استخر کلری شیرجه زده‌اید که مسئولان استخر لطف کرده‌اند و در آن اندکی هم آب ریخته‌اند. حال آنکه قیمت‌های آنچنانی بلیت استخر‌ها در تابستان امسال جای هیچ بهانه‌ای برای چنین تخلفاتی باقی نمی‌گذارد.

آب در آبمیوه

در روز‌های گرم تابستان هنگامی که خارج از منزل هستیم هیچ چیز به اندازه یک لیوان آبمیوه خنک، گرمازدگی و کلافگی ناشی از پیاده‌روی زیر آفتاب داغ را از بین نمی‌برد. به همین دلیل این روز‌ها کار و کاسبی آبمیوه فروشی‌ها حسابی سکه است.

البته در این بین برخی از آبمیوه‌فروشی‌ها هم برای سود بیشتر دست به اقداماتی می‌زنند که در آن حقوق مشتری را نقض می‌کنند. برای مثال آبمیوه‌های طبیعی نظیر آب آلبالو یا توت‌فرنگی را با مقدار قابل توجهی آب مخلوط می‌کنند و این در حالی است که بابت یک لیوان آبمیوه به اصطلاح طبیعی، پول یک یا چند کیلو از آن میوه را از مشتری مطالبه می‌کنند.

البته این مشکل در مورد همه فروشندگان این صنف صدق نمی‌کند و بهتر است که آن تعداد معدود هم جانب انصاف و درستکاری را رعایت کنند و آبمیوه را بدون اضافه کردن آب به دست مشتری بدهند.

ارسال جواب با پیک

بدون تردید پیک‌های موتوری یکی از خدمات شهری هستند که تاثیر زیادی بر کاهش اتلاف وقت و هزینه‌ها دارند. برای مثال با استفاده از پیک می‌توان بسیاری از کار‌های اداری مانند ارسال مدارک را بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام داد و به این ترتیب تعداد سفر‌های درون شهری هم کاهش می‌یابد.

این در حالی است که علاوه بر رستوران‌ها و شرکت‌ها، اخیرا برخی آزمایشگاه‌ها هم از پیک‌های موتوری استفاده کرده‌اند. به این ترتیب که مشتری هنگام مراجعه به آزمایشگاه یا رادیولوژی هزینه‌ای را بابت پیک پرداخت کرده و نشانی مورد نظر خود را می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری جواب آزمایش را در محل مورد نظر دریافت کند.

این امکانات به خصوص برای بیمارانی که برای خروج از منزل دچار مشکل هستند، بسیار کمک کننده است. علاوه بر این با ارسال جواب آزمایش از ازدحام مراجعه‌کنندگان در آزمایشگاه‌ها هم کاسته می‌شود.

کد خبر 85775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز