استقلال برای زدن یک گل به گل‌گهر امید گل ۱.۰۰ را خلق کرد، نه یک صدم بیشتر نه یک صدم کمتر!

همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی

همشهری آنلاین: استقلال در روزی که برای ماندن در رقابت قهرمانی نیاز مبرمی به بردن گل‌گهر داشت دقیقا به اندازه زدن یک گل، موقعیت ایجاد کرد و با زدن همان یک گل به پیروزی رسید.

سایت متریکا امید گل آبی‌ها را در این مسابقه دقیقا با عدد یک ثبت کرده و امید گل حریف هم ۰.۵۹ محاسبه شده است. گل‌گهر این میزان امید گل را با ۸شوت به دست آورد که ۳تا از آنها داخل چارچوب بودند. استقلال هم ۱۱شوت زد که ۹شوت این تیم داخل چارچوب دروازه بود و نشان از دقت شوت بالای آبی‌پوشان در بازی این هفته داشت. در واقع ۸۰درصد ضربات استقلالی‌ها به چارچوب دروازه زده شد و محمدرضا اخباری را به زحمت انداخت. همین آمار باعث شد اخباری بالاترین امتیاز را در جمع بازیکنان میهمان بگیرد و با نمره ۷.۵۸ بهترین بازیکن تیم گل‌گهر در این مسابقه باشد. از ۱۱شوت استقلالی‌ها بیشترین ضربه سهم ماشاریپوف بود که ۳ضربه زد و هر ۳ضربه‌اش داخل چارچوب بود. روزبه چشمی فقط یک ضربه به سمت دروازه داشت که همان یکی تبدیل به تک‌گل مسابقه هم شد.
مالکیت توپ در بازی استقلال و گل‌گهر تقریبا ۵۰-۵۰ بود. البته آبی‌ها برتری ناچیزی در این بخش داشتند اما برتری آنها حتی به یک‌ درصد هم نمی‌رسید. همین شرایط بر تعداد پاس‌های دو تیم هم حاکم بود و در مقابل ۴۶۱پاس استقلالی‌ها تیم گل‌گهر هم ۴۵۵پاس ردوبدل کرد. دقت پاس در تیم استقلال ۸۱.۶ و در تیم گل‌گهر ۷۹.۱درصد بوده که در این بخش هم تعادل خاصی بین دو تیم حاکم بوده است. در واقع دو تیم به یک اندازه توپ داشتند، به یک اندازه پاس دادند و پاس‌هایشان هم تقریبا به یک میزان دقیق بود اما استقلال ۳برابر حریفش شوت داخل چارچوب زد و با یکی از همین ضربات به ۳امتیاز رسید.


رکوردشکنی روزبه


بهترین بازیکن دیدار استقلال و گل‌گهر روزبه چشمی بود که یکی از بهترین نمرات این فصل را گرفت. چشمی ۱۲عملکرد دفاعی موفق داشت و تنها ضربه‌اش به سمت دروازه هم تبدیل به تنها گل مسابقه شد. دقت پاس‌های روزبه در این میدان ۹۷.۸درصد بود که بالاترین در این مسابقه و یکی از بالاترین‌ها در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود. چشمی با این عملکرد به نمره ۹.۰۱ رسید که هفتمین عملکرد خوب یک بازیکن در لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود. در لیگ جاری فقط ۷بازیکن به نمره بالاتر از ۹ رسیده‌اند که بالاترین آنها نمره ۹.۵ شهاب زاهدی در بازی پرسپولیس و پیکان بوده است.

کد خبر 856143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرام الکاتبین QA ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    امید گل با افشاریان خوب بود پرونده فساد بدرستی بررسی شود و یه برکنار شده بشدت جریمه شوند