استقلال تهران در شرایطی صدر جدول را به حریف سنتی خود واگذار کرد که اگر در بازی با نساجی با جرات بیشتری به میدان می‌رفت بی‌شک الان هواداران این تیم بدون دغدغه در آستانه جشن قهرمانی بودند.

بازی استقلال 1-0 گل گهر سیرجان| لیگ برتر فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،‌ استقلال از هفته‌های یازدهم تا بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران در صدر جدول بود و آبی‌های پایتخت و هواداران این تیم با آرزوی قهرمانی این فصل را سپری کردند اما اشتباه‌های درونی تیمی و آدرس غلطی که جواد نکونام به هواداران و بازیکنان خود داد و البته برخی حاشیه‌ها، کافی بود تا این تیم صدرنشینی را تقدیم حریف سنتی خود کند تا صدای گلایه علاقه‌مندان این تیم به آسمان بلند شود.

اینکه نمی‌خواهند و اجازه نمی‌دهند ما قهرمان شویم اولین اشتباه نکونام نبود. او مدت‌هاست با یک دشمن خیالی در حال مبارزه است. اینکه یک مربی در چنین سطحی با تیم بزرگی چون استقلال وارد این حاشیه‌ها شود عجیب بود اما نکونام خواسته یا ناخواسته وارد یک بازی خطرناک شد که شمشیر دولبه آن به خود استقلال ضربه زد چراکه تقدیر قهرمانی که دست آنها بود، الان در اختیار پرسپولیس است.

به زعم بسیاری از کارشناسان و البته برخی بازیکنان قدیمی استقلال، آبی‌پوشان تهرانی در مازندران و در بازی برابر نساجی ضربه آخر را زد اما نه به حریف، بلکه به خود. آنها در شرایطی که در جدول یک امتیاز بیشتر داشتند و همه عوامل قهرمانی در دست خودشان بود به جای آنکه تمرکزشان به این بازی نساجی باشد، حواسشان کیلومترها دورتر و در تهران بود تا در جریان بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان قرار بگیرند.

بعد از بازی دو تیم در مازندران، بازیکنان استقلال از نحوه قضاوت داور بازی پرسپولیس به شدت گلایه داشتند. اینکه آنها چطور در جریان لحظه به لحظه قضاوت آن بازی قرار داشتند نه تنها عجیب است بلکه نشان می‌دهد یک تفکر و یک برنامه هماهنگ شده برای بازیکنان این تیم در نظر گرفته شده، اینکه همگی از داوری شکایت داشته باشند و بازهم به دنبال القای این ماجرا باشند که داوری‌ها همیشه به ضرر استقلال است.

اگر نکونام کمی جرات بیشتری داشت و به جای گرفتن یک امتیاز در مازندران، بازی را برده بود و با ۳ امتیاز به تهران بازمی‌گشت امروز چه کسی می‌توانست جلوی قهرمانی تیم او را بگیرند؟ آمار بازی با نساجی را یکبار دیگر مرور کنید، تیم مدعی استقلال چند موقعیت خطرناک روی دروازه این تیم داشت؟

نکونام استاد بزرگی چون زنده یاد منصور پورحیدری را داشته و سال‌ها در مکتب او درس آموخته است. هواداران استقلال فراموش نمی‌کنند روزی که پورحیدری در برابر دوربین‌های خبری و در واکنش به باخت استقلال گفت: مقصر من بودم اما نکونام نه تنها خودش را مقصر قلمداد نمی‌کند بلکه با گفتن نمی‌خواهند و نمی‌گذارند از جام شرافتی صحبت می‌کند که تنها متعلق به تیم اوست و این توهینی به همه لیگ و تیم‌های حاضر در آن است.

بدون شک اگر آنهایی که به عنوان مشاور در کنار او بودند، کارشان را به درستی انجام می‌دادند الان جواد نکونام با استقلال در آستانه قهرمانی بود هر چند شاید در روز آخر هم شاهد این اتفاق باشیم اما نکته مهم و یک صحبت با جواد لالیگایی و بازیکنان استقلال، اگر آدرس غلطی که به هواداران متعصب استقلال دادید در روز آخر به سمت و سویی برود که حتی یک قطره خون از کسی برود آیا می‌توانید خودتان را ببخشید. هواداران متعصبی که همواره در سرما و گرما در کنار تیم بودند آیا حق ندارند با واقعیت‌ها کنار بیایند، هوادارانی که فوتبال را به خوبی درک می‌کنند و اعتراضی که بعد از بازی با نساجی و در روزهای گذشته داشتند گواه این ادعاست که استقلال شاید برای قهرمانی آن جراتی که باید داشته باشد را نداشت تا آسمان آبی لیگ، قرمز شود.

هفته سی‌وام لیگ برتر فوتبال ایران فردا شنبه از ساعت ۱۹ در شرایطی آغاز می‌شود که پرسپولیس ۶۵ امتیازی در تهران و در ورزشگاه آزادی پذیرای مس رفسنجان است و استقلال ۶۴ امتیازی به مصاف پیکان می‌رود.



کد خبر 856375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • مرتضی محمدی مزرعه IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    1 2
    نه جانم مگه یک تیم باید چند پنالتی و گل آفساید براش به ناحق بگیرین چرا۵ڶ
  • محسن IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    1 5
    نویسنده ی مغرض عزیز استقلالی ها بعد بازی به داور بازی خودشون اعتراض کردند بابت خطای روی رضاوند بعدش هم در کمتر از 2دقیقه میتونستن تصاویر بازی پرسپولیس رو در گوشی های موبایل داخل رختکن ببینند در ضمن زدن 4گل در حدود15دقیقه فقط با کمک های داور بود که محقق شد
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    5 2
    کدام اشتباه؟ کدام آدرس غلط؟ حرف حق زده!! چه خوشتان بیاید چه نیاید. واقعیت همین طور هست که جواد می گوید.
    • E IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      1 0
      نخیرزدن 4گل در15دقیقه به غیرت بازیکنا و کمک و لطف خدا بستگی داره، داور وکمک داور کیلو چنده،خدا جواب غیرت و مظلومیت پرسپولیسو داد،ببین به کارما اعتقادداری؟چوب خدا صدانداره ولی خیلی درد داره بخاطرهمین ناله هاتون گوشِ همه رو کر کرده
  • بنده خدا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    6 2
    عالی و منطقی ولی چه فایده کیسه‌کشای ... نمیفهمند
  • محسن IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    4 2
    تا موقعی که استقلال مشغول حاشیه های هست که خودش برای خودش میسازه، تیمهای دیگه قهرمانی های پی در پی را درو کنید. از همه بدتر هوادارهای هستن که حمایت میکنن از آدمهای که مشغول جنگ با دشمن فرضی هستن.
  • محسن IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    2 4
    حالا لنگی ها زبون باز کردن بعد از 20هفته حرف حق زده
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    3 0
    تا زمانیکه نکونام هواداری داره که دوس داره گول بخوره نیازی به بارفنی نداره جواد در طول فصل حتی یکبار هم اشتباه نکرده چون حتی یک بار هم عذرخواهی نکرده التماس کمی شعور
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    3 0
    جذابیت فوتبال به همین برد وباخت بودنش هست نکونام تا زمانی که صدر جدول بود انتقادی نمی‌کرد ولی حالا آدم و عالم رو مقصر میدونه آقای نکونام فوتبال یه بازی بی رحم هس و این رو یه بچه هم میدونه
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    2 0
    نکونام با خودشم درگیره و این رفتارها نشونه داشتن مشکل روحی و روانی هست !!!
  • امیرحسین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    2 0
    3 چراغ سفید، گفتنی ها رو گفت.
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شما یه جور میگید سالها در مکتب پورحیدری بوده هر کی ندونه فکر میکنه نکونام از آکادمی استقلال اومده.... استقلال اینهمه اسطوره ی واقعی داره چرا اسطوره سازی الکی میکنید این بابا کلا یک و نیم فصل توو استقلال بازی کرده... این تئوری توطئه یا بهتر بگم توهم توطئه شگردشه تا بیسوادی فنی خودشو توجیح کنه.... مگه میشه از همه چیز و همه کس فقط شاکی باشی و غیره... به خدا شان استقلال این مربی نیست... استقلال قهرمان و نایب قهرمان آسیاست... اعتبار فوتبال ایرانه با این آدم های کوچک نباید اعتبار استقلال زیر سوال بره.... مکتب منصور خان اول احترام به رقیب بود و بعد ارائه یه بازی که تحسین همه رو در پی داشت از جمله رقیبش..... روح منصور خان و ناصر خان شاد