بعد از آن که هیات منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ را مجرم شناخت، طرفدارانش با هجوم به فضای مجازی و وبسایت‌های حامی او، خواستار شورش مسلحانه و مجازات خشن عوامل دادگاه شدند.

شورش حامیان ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، طرفداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ وب‌سایت‌های حامی او را با فراخوان برای شورش، انقلاب و مجازات خشن پر کردند.

این فراخوان‌ها بعد از آن انجام شد که ترامپ بامداد امروز به وقت تهران از سوی هیات منصفه دادگاه نیویورک در پرونده پرداخت حق‌السکوت، در هر ۳۴ فقره اتهام گناهکار شناخته شد؛ تا ترامپ یکی دیگر از اولین بارها را در تاریخ آمریکا رقم بزند که یک رئیس‌جمهور کنونی یا سابق در جرایم کیفری گناهکار شناخته می‌شود.

بر اساس بررسی رویترز از نظرات در سه وب‌سایت همسو با ترامپ شامل پلتفرم Truth Social خود او، برخی از حامیانش خواستار حمله به هیأت منصفه دادگاه، اعدام قاضی یا جنگ داخلی آشکار و شورش مسلحانه شدند.

تهدید به خشونت پس از شکست ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا که او ادعای سرقت انتخابات را مطرح کرده بود هم افزایش یافت که حمله مرگبار به کنگره ایالات متحده از سوی حامیان وی را در پی داشت.

اعلام آمادگی حامیان ترامپ برای شورش مسلحانه و مجازات عوامل دادگاه

ترامپ اینبار هم محاکمه را جعلی خوانده و گفته که این اقدام از سوی دولت جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات آتی انجام می‌شود تا کارزار انتخاباتی‌اش برای حضور دوباره در کاخ سفید را خراب کنند.

برخی از حامیان ترامپ در پست‌های خود در واکنش به اظهارات او، خواستار حضور افراد مسلح در واشنگتن و اعدام همه شدند. در پست‌های دیگر به طور خاص تاکید شده که دموکرات‌ها باید هدف قرار بگیرند.

کد خبر 856395
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha