پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارگران خودروسازی رنو در اعتراض به تصمیم این شرکت در اخراج کارکنان خود، در برابر این کارخانه در پاریس تجمع کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر از پاریس؛ این تصمیم شرکت رنو در پی بحران مالی؛ برای چندمین بار سبب بیکاری شماری از کارکنان آن می‌شود.

پیشتر این شرکت تصمیم به اخراج صدها نفر از کارکنان خو د گرفته بود و این بار نیز تصمیم گرفته است همکاری خود را با شرکت های سازنده قطعات خودرو قطع کند.

حدود بیست و پنج سال است که رنو و پژو برخی قطعات تولیدی خود را از این سازندگان خودرو تامین می‌کنند.

این در حالی است که کارگران خودروسازی رنو از پرداخت نشدن غرامت به آنها پس از اخراج معترض هستند و این تصمیم را موجب رنج و نابودی زندگی خود توصیف می‌کنند.

با این حال، دولت فرانسه چند میلیارد یورو برای نجات کارخانه های خودرو سازی اختصاص داده است اما بی توجهی به وضع کارگران، انها را در برابر تصمیمات دولت قرار داده است.

این تجمع در حالی انجام شد که در چند روز گذشته به ویژه در ایام روز ملی فرانسه، برخی شهرهای این کشور صحنه ناارامی و اعتراضات مردمی بود که در جریان این نارامی‌ها، پلیس فرانسه در برخی موارد برای سرکو ب تظاهرکنندگان به زور و خشونت متوسل شد، مساله‌ای که انتقادهایی را درباره اعمال خشونت پلیس برانگیخت. در جریان این حوادث حدود پانصد خودرو اتش زده شد

کد خبر 85644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز