استیو جابز، کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود که در سال ۱۹۷۶ در بیست و یک‌سالگی به همراه دوستش استیو واز نیک بیست و شش‌ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند؛ بنابراین آگاهی از تجربیات او می‌تواند برای جالب و آموزنده باشد.

توصیه‌های شگفت‌انگیز از  تجربه‌های کاری و چگونگی دستیابی به موفقیت  از  استیو جابز

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: استیو جایز از بنیان‌گذاران اپل ۳۰ سال پیش‌گفته بود شما برای دستیابی به موفقیت می‌توانید روی توانایی‌های خودتان حساب کنید و دست از عادات قدیمی و اتکا به دیگران بردارید؛ تنها کاری که باعث می‌شود بتوانید به‌جای رؤیاپردازی به اهداف خود دست یابید.

سخت‌کوشی، پشتکار و مبارزه و حتی رنج‌کشیدن راه دستیابی به رویه‌های دست‌نیافتنی



به خودتان متکی باشید

استیو جابز می گوید درخواست کمک از دیگران موضوع مهمی است که خود او به‌طورکلی علاقه‌ای نداشته و حتی دوست نداشته از بسیاری افراد چیزی بپرسد. او دوست داشته خودش به‌تنهایی از فهم مسائل و چگونگی انجام کارهای دشوار به‌ویژه کارهای فیزیکی بر بیاید و توصیه می‌کند شما هم برای داشتن موفقیت باید ابتدا
به خودتان متکی باشید

اما اگر کارآفرین هستید، باید بتوانید درست با دیگران ارتباط برقرار کنید. یکی از دلایل مهمی هم که مردم کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند این است که بتوانند به خودشان تکیه کنند. تصمیمات آنها، اقدامات آنها، سطح پشتکار و تمایل آنها برای مبارزه و حتی رنج کشیدن در راه دستیابی به یک رویا همه و همه می تواند به نوعی در عملکرد آنها مهم واقع شود.

شاید به همین دلیل است که درخواست درست کمک، پیش‌بینی‌کننده مهمی برای دستیابی برای موفقیت است. هیچ‌کس به‌تنهایی کار ارزشمندی انجام نمی‌دهد و درخواست کمک می‌تواند اولین گام در ایجاد روابط بلندمدت و دوجانبه سودمند باشد.

بیشتر بخوانیم :
همکاری ویژه اپل و اپن ای‌آی | iOS 18 با قدرتمندترین هوش مصنوعی عرضه می‌شود

زنده شدن استیو جابز با هوش مصنوعی!

پرسشگر خوبی باشید

بیشتر مردم هرگز تلفن را برنمی‌دارند و زنگ نمی‌زنند تا بتوانند اطلاعات خود را بالا ببرند و بیشتر بدانند. اغلب آنها مردم هرگز نمی‌پرسند، درست سوار نمی‌کنند و پرسشگران خوبی نیستند؛ چیزی است که می‌تواند افراد موفق را از افراد بازنده متمایز سازد.

جابز باوجودآنکه می‌توانست مسیر متکی‌به‌خود و منحصربه‌فردی داشته باشد تا مشکلات مربوط به اپل را برطرف کند. اما با صندل ویکی، مدیرعامل کورنینگ گلس برای برطرف‌کردن مشکلات مربوط به گلس آیفون تماس گرفت و در خصوص تهیه نوع شیشه موردنیاز خود برای آنها توضیح داد. پس از چند بار رفت‌وبرگشت و چند کلمه متقاعدکننده هوشمندانه، ایکس با ارائه شیشه گوریلا، موافقت کرد.

سال‌ها بعد، والتر آیزاکسون، کسی که زندگی‌نامه‌نویس جابز وارد دفتر ویکس شد و تنها یک یادگاری را پیدا کرد؛ نامه‌ای از جابز که در آن نوشته شده بود: «ما بدون تو نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.»

سخت‌کوشی، پشتکار و مبارزه و حتی رنج‌کشیدن راه دستیابی به رویه‌های دست‌نیافتنی

درست سوال کنید

این نوشته یادآور موضوع مهمی در مورد درخواست کمک است؛ شاید برای بعضی افراد پذیرفتن اینکه به کمک نیاز دارند باعث شود احساس ضعف، آسیب‌پذیری کنند.

اما این درست نیست؛ وقتی از راه درست کمک ‌بخواهید، دیگران به درخواست شما احترام می‌گذارند و همچنین از اینکه به آنها اعتماد دارید سپاسگزار خواهند بود. همچنین از اینکه برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنید ارزش قائل هستند.

پرسشگری و درخواست کمک درست تا حدود زیادی می‌تواند احتمال موفقیت شما را بالاتر ببرد. هیچ‌کس نمی‌تواند به‌تنهایی کار ارزشمندی انجام دهد. ضمن آنکه درخواست کمک می‌تواند نخستین گام برای ایجاد روابط بلندمدت و دوجانبه سودمند باشد؛ موضوع مهمی که می‌تواند تعریف خوبی از موفقیت باشد.

کد خبر 856686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha