مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

پیش‌بینی‌ هواشناسی جوی آرام برای اغلب مناطق کشور را نشان‌ می‌دهد. بارش باران و رگبار پراکنده از امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) تا پایان هفته در ساعات عصرگاهی و شب در برخی مناطق کشور شامل هشدار سطح زرد هواشناسی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک مناطقی که امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) شامل هشدار زرد می‌شود اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است. فردا دوشنبه (۱۴ خرداد) هشدار زرد در مناطقی از جمله شمال خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران رخ می‌دهد.»
زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
فریبا گودرزی افزود: «وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل تا چند روز آینده پیش‌بینی می‌شود.»
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «از امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) تا سه‌شنبه (۱۵ خرداد) جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گرد و خاک را تجربه می‌کند.»
یکشنبه (۱۳ خرداد) و دوشنبه (۱۴ خرداد) دریای خزر و دریای عمان مواج و متلاطم است.
غرب و جنوب استان تهران وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دما نیز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. گودرزی در پایان یادآور شد: «دمای هوای تهران از امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) تا آخر هفته روند ملایم کاهشی را طی می‌کند.»

بیشتر بخوانید:
آسمان صاف برای کل کشور | روند کاهش نسبی دمای هوای پایتخت از فردا

کد خبر 856699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha