سازمان هواشناشی کشور امروز چهارشنبه (۱۶ خرداد) برای مناطقی از شمال غرب و استان‌های زنجان، قزوین، شمال اصفهان، مرکزی، قم، شمال استان‌های تهران و البرز، شرق گیلان، ارتفاعات غربی مازندران هشدار نارنجی صادر کرده‌است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش در مناطقی که گفته شد با شدت همراه است و رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتا شدید تا شدید رخ می‌دهد.»
در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
کبری رفیعی افزود:‌ «امروز چهارشنبه (۱۶ خرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده در نقاطی از همدان و شرق کردستان نیز بارش‌هایی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.»
پنجشنبه (۱۷ خرداد) در دامنه البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق گیلان، غرب مازندران، نیمه غربی اصفهان و مناطقی از یزد و ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
رفیعی ادامه داد: «بارش باران با شدت و ضعف تا روز شنبه (۱۹ خرداد) ادامه دارد. روزشنبه (۱۹ خرداد) بیشتر بارش‌ها در شمال غرب و جنوب شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی رخ می‌دهد.»
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.
رفیعی یادآور شد: « ۲ روز آینده در شمال شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید است. مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز نیز شاهد وزش باد است که در برخی از ساعات نیز سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.» در ۴ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.
آسمان در پایتخت، صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعت‌ها با افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک همراه است. نوسانات دمایی در تهران نیز بین ۳۳ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
رگبار پراکنده در شمال و غرب | وزش باد شدید در نوار شرقی کشور ادامه دارد

کد خبر 857233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha