مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

امشب حساس‌ترین دیدار باشگاهی فوتبال جهان، یعنی فینال چمپیونزلیگ، بین تیم‌های رئال مادرید و دورتموند برگزار می‌شود تا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴ مشخص شود.

استقلال

بر اساس برنامه پخش زنده امروز، شما می‌توانید این بازی را با گزارش فرشاد محمدی‌مرام از سایت اپارات اسپرت به صورت زنده تماشا کنید.

جزئیات بازی رئال مادرید و دورتموند:

  • تاریخ: شنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ (۱ ژوئن ۲۰۲۴)

  • ساعت: ۲۲:۳۰ به وقت تهران

  • مکان: ورزشگاه ومبلی

معرفی دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴

دیدار نهایی فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه در ورزشگاه ومبلی انگلیس برگزار می‌شود. رئال مادرید با تکیه بر قدرت تهاجمی و دورتموند با دیوار دفاعی مستحکم خود به مرحله پایانی رسیده‌اند. گرچه بیشتر کارشناسان رئال مادرید را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند، اما انتظار می‌رود همانند سال گذشته شاهد فینالی پرفشار باشیم و هر نتیجه‌ای محتمل است.

آمار خط حمله و دفاع تیم‌ها

رئال مادرید با ۲۶ گل زده، پس از منچسترسیتی (۲۸ گل)، بهترین خط حمله لیگ قهرمانان را دارد، در حالی که دورتموند با ۱۷ گل زده در ۱۲ مسابقه از نظر میانگین گلزنی در رتبه چهاردهم قرار می‌گیرد. زنبورها البته در مرحله گروهی برنامه دشوارتری پیش رو داشتند. دورتموند با دریافت تنها ۹ گل در مجموع ۱۲ مسابقه (۰.۸ گل در هر مسابقه) بهترین خط دفاعی لیگ را به طور مشترک با آرسنال و رئال سوسیداد دارد. رئال مادرید با دریافت ۱۵ گل (۱.۳ در هر بازی) در رده سیزدهم قرار می‌گیرد.

بهترین گلزنان و پاسورهای دو تیم

خوسلو، رودریگو و وینیسیوس جونیور با ۵ گل بهترین گلزنان رئال مادرید هستند، در حالی که نیکلاس فولکروگ با ۳ گل بهترین گلزن دورتموند است. مارسل سابیتزر با ۵ پاس گل نه تنها در بین بازیکنان دورتموند بلکه در کل تیم‌ها رکورددار است.

تاریخچه حضور تیم‌ها در فینال لیگ قهرمانان

این سومین حضور دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا است. زنبورها در سال ۱۹۹۷ یوونتوس را شکست دادند، اما در سال ۲۰۱۳ در ومبلی مقابل بایرن مونیخ شکست خوردند. در سوی دیگر، رئال مادرید ۱۷ بار به فینال لیگ قهرمانان یا جام باشگاه‌های اروپا رسیده که حاصل آن ۱۴ پیروزی و تنها ۳ شکست بوده است. رئال مادرید از زمان تغییر ساختار این مسابقات به نام لیگ قهرمانان اروپا ۸ بار به فینال رسیده و هر ۸ بار قهرمان شده است. این بیست‌ودومین فینال اروپایی تاریخ رئال مادرید است.

رقابت‌های قبلی بین رئال مادرید و دورتموند

رئال مادرید و دورتموند برای پانزدهمین بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم می‌روند. در ۱۴ بازی قبلی، رئال ۶ پیروزی، دورتموند ۳ پیروزی و ۵ بازی مساوی به پایان رسیده است. آخرین شکست رئال مادرید در مقابل تیمی آلمانی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان ۱۱ سال پیش و در برابر دورتموند بود.

فینال‌های آلمانی-اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان

این پنجمین فینال آلمانی-اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و نخستین مورد در ۲۲ فصل اخیر است. بایرن مونیخ در سال‌های ۱۹۷۴ و ۲۰۰۰ از سد اتلتیکو مادرید و والنسیا گذشت اما رئال مادرید در سال‌های ۱۹۶۰ و ۲۰۰۲ اینتراخت فرانکفورت و بایرلورکوزن را شکست داد. این هشتمین فینال لیگ قهرمانان اروپا در ومبلی و سومین مورد در ۳۲ سال گذشته است. بارسلونا و بایرن آخرین فاتحان ومبلی در مسابقات اروپایی بوده‌اند و رئال مادرید تاکنون در فینال‌های ومبلی حاضر نشده است.

امکان شکستن رکورد توسط دورتموند

دورتموند در صورت قهرمانی در این مسابقه، رکورد ۲۷ سال فاصله بین دو قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹۹۷ و ۲۰۲۴) را خواهد شکست. این رکورد تاکنون تنها ۳ بار در تاریخ رقابت‌ها به ثبت رسیده است؛ رکورد اصلی با ۴۵ سال فاصله در اختیار اینتر است. زنبورها در ۱۰ تقابل مرحله حذفی مقابل حریفان اسپانیایی ۷ بار پیروز شده‌اند؛ آخرین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل جاری مقابل اتلتیکو مادرید. رئال مادرید در این فصل برای هفتمین بار با نمایندگان لیگ آلمان روبرو می‌شود. تقابل‌های قبلی با یونیون برلین، لایپزیش و بایرن مونیخ با برتری میلی‌متری کهکشانی‌ها پایان یافت. مادریدی‌ها در ۲۸ تقابل با تیم‌های آلمانی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان ۲۰ صعود و ۸ شکست داشته‌اند.

سابقه دورتموند در ضربات پنالتی و مسابقات اروپایی

دورتموند تاکنون ۳ بار در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به ضربات پنالتی رفته که تنها یک بار پیروز شده است. این سیصدمین مسابقه اروپایی تاریخ دورتموند است. زنبورها ۴۱ سال تا سال ۱۹۹۷ برای رسیدن به ۱۰۰ مسابقه اروپایی صبر کردند. ۱۰۰ بازی بعدی در طی ۱۷ سال (۲۰۱۴) برگزار شد و برای رسیدن به آمار ۳۰۰ مسابقه تنها ۱۰ سال دیگر زمان نیاز بود.

سخن پایانی

دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و دورتموند نوید یک رقابت هیجان‌انگیز و تماشایی را می‌دهد. هر دو تیم با عملکرد چشمگیر خود در طول فصل به این مرحله رسیده‌اند و مسابقه امشب قطعاً لحظات فراموش‌نشدنی‌ای را رقم خواهد زد.

ما شما را دعوت می‌کنیم تا این بازی حساس و مهیج را به صورت پخش زنده دورتموند و رئال مادرید از اپارات اسپرت تماشا کنید. با گزارش فرشاد محمدی‌مرام، از نزدیک شاهد رقابت بهترین تیم‌های اروپا باشید و از تجربه‌ای بی‌نظیر لذت ببرید. امشب، ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران، آماده باشید تا یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای فوتبال جهان را از دست ندهید.

کد خبر 856760

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha