شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

گروه ورزشی: حادثه تاسف‌بار سقوط هواپیمایی شرکت کاسپین‌که‌اعضای‌تیم‌ملی جودوی نوجوانان کشورمان‌نیزدر‌آن حضور داشت باعث داغدار شدن اهالی ورزش کشور شد.

جدا از زوایای پنهان و آشکار این حادثه، روز گذشته یک سایت خبری ادعا کرد که سه جودوکار تیم ملی زنده هستند. در پی ادعای سایت خبری تابناک مبنی بر اینکه سه عضو خرم‌آبادی تیم ملی جودوی نوجوانان ایران به اسامی ایمان زینیوند(55- کیلوگرم)، یحیی باقرپور(81- کیلوگرم) و مصیب عزیزاللهی(90-کیلوگرم) در سلامت کامل به سر می‌برند و به جای آنها سه جودوکار دیگر با نام و مشخصات آنها در اعزام ارمنستان حضور داشته‌اند، مسئولان فدراسیون این ادعا را رد کردند. 

دراین‌باره علیرضا امینی، سرپرست فدراسیون جودو به ایسنا گفت: «این شایعه را تکذیب می‌کنم و تمامی کارها با روال قانونی انجام شده است. در حال حاضر که مشغول مراسم تشییع و به خاکسپاری این ملی‌پوشان در خرم‌آباد هستیم اما در زمان مناسب فدراسیون پیگیری‌های قانونی لازم را در خصوص این ادعا انجام خواهد داد.»

همچنین امیرحسین سیاحی، مسئول آکادمی جودو و مشاور فدراسیون نیز که در خرم‌آباد حضور دارد، تصریح کرد: «تمامی این جودوکاران پاسپورت، ‌کارت ملی و شناسنامه قانونی داشتند و اکنون اهالی خرم‌آباد نیز در مراسم تشییع آنها حضور دارند. چنین شایعه‌ای را به شدت رد می‌کنم. این ملی‌پوشان در اعزام ارمنستان حضور داشتند.»

محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده، مدیر فنی تیم‌های ملی جودو نیز در این خصوص به ایسنا گفت: «مگر می‌شود پاسپورت قانونی ایران را داشت و چندین سال با همین مشخصات در مسابقات مختلف شرکت کرد و آنگاه برخی ادعا کنند نفرات دیگری با مشخصات سه جودوکار تیم ملی به ارمنستان اعزام می‌شدند؟ در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری جودو نیاز به آرامش دارد، طرح این مسائل چه معنایی دارد؟ از طرفی افرادی که چنین ادعایی را مطرح کردند اگر به صحت ادعای خود اطمینان دارند چرا زودتر چنین موضوعی را عنوان نکردند، آنها نیز مسئول هستند.»

در مراسم تشییع سه جودوکار ملی‌پوش خرم‌آبادی، امجد میراسماعیلی برادر آرش میراسماعیلی که ساکن خرم‌آباد است نیز گفت: «به عنوان یک ساکن خرم‌آباد و فردی که نسبت به جودو اشراف دارم، کاملا این سه جودوکار را می‌شناسم و حتی با خانواده عزیزاللهی نیز رفت و آمد داریم. خبر مطرح‌شده در خصوص این جودوکاران را تکذیب می‌کنم زیرا در حال حاضر در مراسم تشییع آنها هستم و خانواده این جودوکاران سوگوارند.» این سایت خبری در شرایطی چنین ادعا را مطرح کرده که روز جمعه در لحظه ارسال این خبر، مراسم تشییع و به خاکسپاری سه جودوکار مورد ادعا با حضور مسئولان فدراسیون و مردم خرم‌آباد در حال برگزاری است.

یکشنبه، مراسم تشییع جودوکاران تهرانی

جان باختن اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران اعزامی به اردوی تدارکاتی ارمنستان در سایت‌های رسمی فدراسیون بین‌المللی جودو و همچنین اتحادیه‌ جودوی اروپا نیز بازتاب داشت. کاروان اعزامی جودوی نوجوانان ایران قرار بود در مسابقات جهانی مجارستان (15 مرداد) شرکت کند که به همین منظور اردوی یک‌هفته‌ای ارمنستان در شهر ایروان پیش‌بینی شده بود.

سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی جودو دراین‌باره نوشت: «فدراسیون بین‌المللی جودو با کمال تاسف به اطلاع می‌رساند 15 جولای 2009 هواپیمای مسافربری کاسپین پس از پرواز از تهران سقوط کرد. این هواپیما به طور کامل از بین رفت و در میان 168 مسافر این هواپیما اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران نیز حضور داشتند که با هدف حضور در کمپ تمرینی ایروان عازم ارمنستان بودند.» ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو در این خصوص گفت: «از این تراژدی شوکه و از این غم بزرگ عمیقا متاسف شدم. خانواده بین‌المللی جودو به تمامی خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید.»  براساس اعلام روبط عمومی فدراسیون جودو مراسم تشییع و تدفین ملی‌پوشان نوجوانان جودوی تهرانی، ساعت 10 صبح فردا
 (28 تیرماه) از مقابل مجموعه ورزشگاه شهید شیرودی انجام خواهد شد.

کد خبر 85708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز