سرپرست وزارت امور خارجه ایران امروز در بیروت با وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که در نخستین سفر خارجی و به منطور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان درباره مناسبات دوجانیه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در فلسطین پیش از ظهر امروز (دوشنبه) ۱۴ خرداد وارد بیروت شد، با عبدالله بوجبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی باقری پیش از این اعلام کرده بود که قرار است در این هفته به لبنان و سوریه سفر کند.

باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان همواره هدف ایران بوده است

سرپرست وزارت خارجه تاکید کرد: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان همواره هدف ایران بوده و تلاش در این زمینه نیز همواره مورد توجه ایران بوده است. به گزارش ایسنا، علی باقری پس از دیدار با وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب با تشکر از مقامات و دولت لبنان در ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان گفت: خوشحال هستم که امروز در لبنان هستم.

باقری ادامه داد: همچنین از مقامات لبنان تشکر می‌کنم از این که سه روز در این کشور در پی شهادت آقایان رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان اعلام عزای عمومی کردند و مقامات لبنان نیز برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به تهران سفر کردند.

سرپرست وزارت خارجه همچنین گفت: رایزنی با مقامات لبنان در مورد مسائل منطقه و عرصه بین‌الملل مورد توجه ایران بوده است و این سفر هم در همین راستا انجام شد.

مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است

باقری در ادامه نشست خبری با وزیر خارجه لبنان در این ارتباط گفت: روابط متین و مستحکم دو کشور ایران و لبنان شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

باقری افزود: علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح با آقای وزیر خارجه رایزنی کردیم و در این زمینه اتفاق نظر داشتیم همه کشورهای منطقه به ویژه کشور های اسلامی باید یک حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه رفح داشته باشند.

باقری افزود: در همین چارچوب برگزاری نشست وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی برای انجام یک اقدام مشترک و جدی در این مسیر مورد توجه قرار گرفت.


وزیر خارجه لبنان: تداوم جنگ در غزه فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند

وزیرذ خارجه لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سرپرست وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اتفاق نظر دو طرف درباره خطرات ناشی از استمرار جنگ در غزه تاکید کرد که این شرایط فرصت‌های صلح در منطقه را کاهش می‌دهد.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه ایران در بیروت اظهار کرد: در دیدار با آقای باقری درباره شرایط موجود در غزه گفت‌وگو کردیم و در زمینه خطرات ناشی از تداوم جنگ علیه غزه، دیدگاه‌های ما به یکدیگر شباهت دارد.

به گزارش سایت «العهد»، بوحبیب گفت: تداوم جنگ علیه غزه و جنایات مستمر در حق فلسطینی‌ها فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه لبنان افزود: ما درباره شرایط موجود در جنوب لبنان با یکدیگر گفت‌وگو کردیم و راه‌حل‌های پایداری که امنیت را به کشور بازمی‌گرداند، برای ایشان شرح دادم و وزیر خارجه ایران بر تمایل کشورش بر بازگشت ثبات به لبنان تاکید کردند.

کد خبر 857091
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha