رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بر اساس ماده ۳۶ برجام، ایران طبق قانون حق دارد در صورت عدم تعهد طرفین در برگشت به تعهدات، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد و هم اکنون کشور در فاز کاهش تعهدات  هستیم.

محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد اسلامی صبح امروز در بدو ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به هدف سفر به این استان، گفت: بازدید از مرکز پرتودهی گاما و شرکت در یادواره شهدای ناغان از اهداف سفر به این استان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه جلسه شورای حکام از دیروز فعال شده است، گفت: هر سه ماه یکبار موضوع برجام در این شورا مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: مدیرکل موظف است به موجب مصوبه شورای امنیت، عملکرد قطعنامه ۲۲۳۱ که متن برجام است را هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر ۶ ماه یکبار به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد.

اسلامی با بیان اینکه گزارش ارائه شده به شورای حکام یک بخش پادمانی و یک بخش برجامی دارد، افزود: طبیعی است که در بخش پادمانی یک روال طبیعی برابر با ضوابط پادمانی و MPT است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: آژانس در ایران مستقر و در حال انجام بازرسی است و طبق همان ضوابط کار ایران در جریان است.

وی عنوان کرد: در بخش دوم که برجامی است، طرفین در برجام تعهداتی دارند که به آن‌ها عمل نکردند، آمریکا از برجام خارج شد و همچنین اجازه همکاری دیگر کشورها با ایران را هم نمی‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۶ برجام، ایران طبق قانون حق دارد در صورت عدم تعهد طرفین در برگشت به تعهدات، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد و هم اکنون کشور در فاز کاهش تعهدات هستیم.

اسلامی بیان کرد: قانون راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها است و در چارچوب ملی، پادمان و MPT عمل می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: درصورت صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و فشار سیاسی طرفین، ایران طبق اعلامی که به آنان کرده است، پاسخ خواهد داد.

کد خبر 857187
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    1 7
    چی شد پس؟ از قعطنامه ترسیدید؟
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    هرموقع کل تحریمها را برداشتید و اسرائیل نیروگاه‌های اتمی ا ش را با بتن پر کرد و خساراتی را که ترامپ روانی به کشور ومردم ایران زده را آمریکای احمق واروپای مکار جبران کرد ما هم به تعهداتمان برخواهیم گشت ، تعهد یک طرفه که نمیشود ، ما از پارس سگهای اروپایی ترسی نداریم ، کشورهای اروپایی لحن صحبتشان با ایران را درست کنند، ما نوکر اونا نیستیم که با ادبیات دستوری با ما صحبت می کنند ما کل اروپا رو پشم هم حساب نمی کنیم .تعهد درمقابل تعهد ، بتن کردن نیروگاه‌های ما درمقابل بتن کردن زرادخانه های اتمی اسرائیل.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    باید چهار چشمی مواظب این بازرسان آژانس اتمی صهیونیستی و جاسوسان داخلی بود
  • RU ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    درود مسئولین ماشاءا.... خوب دارن پیش میرن و اعتمادمان رو افزایش میده اینکار