گوگل وبسایت یوتیوب را در سال 2006 به قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان نگرانیهایی در مورد هزینههای بالای میزبانی میلیونها ویدئو به صورت مجانی و ضرر زدن آن به گوگل وجود داشتهاست.
به گزارش روییترز، اریک اشمیت، مدیر عامل شرکت گوگل پنجشنبه گذشته از مسیر پیشرفت یوتیوب ابراز رضایت کرد و گفت که شرکتش هماکنون به بازاریابها و شرکتهای تبلیغاتی برای ساختن آگهیهای تجاری در یوتیوب، کمک میکند.
وی در کنفرانس تکنولوژی و رسانه Sun Valley خبر داد که فرمت تبلیغات جدید در یوتیوب از جمله آگهیهای پیش از پخش درآمد خوبی برای گوگل ایجاد خواهد کرد.
از طرفی جاناتان روزنبرگ، رئیس بازاریابی و مدیریت محصولات گوگل اعلام کرد که بازدیدهای کاربران از ویدئوهایی که با آگهیهای تجاری پشتیبانی میشود از سال گذشته تا به حال 3 برابر شدهاست.
گوگل پنجشنبه از سود سه ماههای خبر داد که بیشتر از پیشبینیهای تحلیلگران اقتصادی بود. با این حال به دلیل عدم افزایش درآمد، هر سهم گوگل 3 درصد کاهش پیدا کرد.