نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین میخائیل اولیانوف در پیامی از آغاز بررسی دستورکار «توافقنامه پادمان‌های پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) با جمهوری اسلامی ایران» و پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی، در نشست امروز شورای حکام آژانس خبر داد.

شوراي حكام

به گزارش همشهری آنلاین، روز دوشنبه، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به رغم‌ همکاری‌های مداوم ایران با آژانس، پیش‌نویسی را در نشست شورای حکام ارائه کرده و در آن از ایران خواستند دربارۀ آثار ادعایی یافت شده در «سایت‌های اعلام‌نشده»، حضور بازرسان آژانس و اجرای بیانیه مشترک با این نهاد همکاری کند.

نماینده روسیه در آژانس این اقدام را کاملاً غیرمنطقی خواند و گفت «دیپلماسی به کلی فراموش شده و با تحرکات تبلیغاتی جایگزین شده است».

این دیپلمات روس افزود «کلید عادی‌سازی در دستان سه کشور اروپایی و آمریکاست. اما مانع مذاکراتی می‌شوند که به راحتی می‌تواند نگرانی‌های اعلام شده آن‌ها درباره مسائل هسته‌ای در ایران را برطرف کند».

نمایندگی ایران در آژانس هم با بیان اینکه ایران موظف نبوده و نیست به درخواست‌های آژانس انرژی اتمی درباره اسناد غیرمعتبر و ساختگی پاسخ دهد، اعلام کرد «متأسفانه آژانس تمامی اسناد ساختگی و اطلاعات جعلی ارائه شده توسط رژیم اسرائیل را معتبر می‌داند و این امر باعث نتیجه‌گیری‌های آژانس براساس مفروضات نادرست و غیرقابل اعتماد شده است».

کد خبر 857532
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha