یک عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت بازخوانی رهنمودهای اخیر رهبرمعظم انقلاب به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد.

دولت سیزدهم

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: امیرحسین بانکی‌پور با بیان اینکه تلاش برخی افراد و جریان‌های سیاسی برای درپیش گرفتن رویکردهای تحریف‌گرانه در قبال دستاوردهای دولت شهیدرئیسی، به نوعی «رقابت با شهید» به‌حساب می‌آید، گفت: این موضوع ضرورت بازخوانی رهنمودهای اخیر رهبرمعظم انقلاب به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را دوچندان کرده‌است.

وی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین افزود: نخستین نکته در این زمینه، این است که بحث اخلاق‌مداری، همواره و در هر انتخاباتی باید نصب‌العین کاندیداها و حامیان‌شان باشد.

بانکی‌پور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان به‌مناسب سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، نکته‌ای محوری درباره رقابت‌های انتخاباتی خطاب به کاندیدها بیان کردند که ناظر بر رعایت اخلاق انتخاباتی بود. با این وجود اما، نوعا در عرصه‌ اینگونه رقابت‌ها، شاهد رویکردهای ناپسندی ازسوی برخی افرادی هستیم.

وی تصریح‌کرد: برخی افراد و جریان‌های سیاسی چون از قدرت اثبات و بیان توانمندی‌های خود و اقناع افکارعمومی بی‌بهره‌اند، به تخریب دیگران دست می‌زنند.

تعبیر ویژه رهبر معظم انقلاب درباره دولت سیزدهم چه بود؟ | راه درست تبیین دستاوردهای دولت شهید رئیسی

نتیجه معکوس برای تحریفگران

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم برخی به شیوه‌ها و شکل‌های مختلف کوشیده‌اند دولت شهیدرئیسی را «بدون دستاورد» جلوه دهند و به‌نوعی با شهید رقابت کنند. درچنین شرایطی معتقدم باید هزینه چنین بی‌اخلاقی‌هایی را برای افراد ناتوانی که تخریب و تحریف را در دستورکار خود قرار داده‌اند، افزایش دهیم؛ اقدامی که به‌صورت ویژه باید ازسوی رسانه‌ها پیگیری شود.

بانکی‌پور ادامه داد: افرادی که از چنین ابزارهایی استفاده می‌کنند، باید احساس کنند نتیجه معکوس گرفته‌اند تا چه رسد به اینکه تلاش کنند عملکرد یک شهید را تخریب کنند.

راه مقابله با تحریف‌ها

وی تصریح کرد: جالب اینجاست اکنون که شهیدرئیسی مانند خورشید در ذهن و روح مردم درخشیده، به‌نظر می‌رسد برخی افراد و گروه‌های سیاسی می‌خواهند به هر روشی، رویکردهای تحریف‌گرانه خود را پیش ببرند، اما از این نکته غفلت می‌کنند که در واقع درحال تخریب خود هستند.

بانکی‌پور افزود: رهبرمعظم انقلاب سال گذشته درباره دولت سیزدهم تعبیری داشتند مبنی بر اینکه این دولت خدمات زیادی داشته است، اما برخی فشارهای اقتصادی درآن مقطع سبب شد این خدمات آنچنان که باید، دیده نشود.

وی اضافه کرد: اکنون زمان تبیین دقیق دستاوردهای گسترده دولت شهید رئیسی فرارسیده‌است؛ اقدامی که باید به‌صورت دقیق، همراه با اعداد و ارقام قابل استناد انجام شود و عملکرد این دولت با رویکردهای گذشته به‌صورت مقایسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 857598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha