تروئیکای اروپا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت ضمن نادیده گرفتن بدعهدی‌های آمریکا و غرب در برجام، ادعاهای بی‌اساس خود را درباره ایران تکرار کردند.

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ تروئیکای اروپا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت، آنچه «نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از سوی ایران» خوانده شده را تشریح کرده‌اند.

رویترز در این باره نوشت: در نامه انگلیس، فرانسه و آلمان به صراحت تهدیدی به «بازگشت» تحریم‌های سازمان ملل نشده، اما این نامه خاطرنشان می‌کند که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته‌ای را تضمین می‌کند، در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) منقضی می‌شود.

نامه تروئیکای اروپا که تاریخ آن ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) ذکر شده، به گزارش ادعایی ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره دارد.

رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی و دیگر منابع آشنا با نامه تروئیکا گزارش داد که هدف از این نامه تلاش برای افزایش فشار بر ایران در داخل شورای امنیت است.

یک منبع آگاه از این نامه مدعی شد: هدف این است که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را که غیرقابل قبول شده و در حال بدتر شدن است، ارزیابی کنیم و فشار درون شورای امنیت را افزایش دهیم.


متهم کردن ایران به نقض تعهد از سوی تروئیکای اروپا در حالی صورت می‌گیرد که این کشورها به‌طور کامل اقدام آمریکا در خروج از برجام و عدم پایبندی این کشور به تعهدهای خود را نادیده گرفته‌اند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز در سال‌های اخیر همواره از عمل به تعهدهای خود در برجام شانه خالی کرده است.

تروئیکای اروپا و آمریکا پیش از این و در جریان نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ادعاهای بی‌اساس خود را درباره ایران تکرار کردند.

پیش از این نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک طی نامه‌ای به شورای امنیت در واکنش به مواضع ۳ کشور اروپایی درباره ایران، ضمن رد ادعاهای مطرح شده، به تشریح مواضع خود پرداخت.

در این نامه آمده است: تروئیکای اروپا همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم می‌کنند در حالی که به عمد منشا اصلی وضعیت کنونی را نادیده می‌گیرند.

کد خبر 857793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    7 2
    آلمان منتظر پاسخ به اقداماتش باشد ایران موضع انفعالی در قبال مداخلات آلمان ندارد و به‌یقین متناسب با وضعیت موجود در جهت حمایت از منافع مردم اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد. آمریکا و تروریست‌های اروپایی ازجمله آلمان، بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق‌بشر در جهان هستند. امروز جانبازان شیمیایی ما نمی‌توانند به‌راحتی تنفس کنند و بسیاری از بیماری‌های خونی ناشی از عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به فرزندان ایثارگران ما منتقل‌شده است که مسبب اصلی آن کشور آلمان است. در دوران جنگ تحمیلی در اثر ارسال جنگ‌افزارهای شیمیایی به رژیم بعث عراق بسیاری از رزمندگان مدافع میهن اسلامی شیمیایی و دچار عوارض ناشی از آن شده‌اند و شهر سردشت و ساکنان آن نمونه عینی جنایت صدام و شریک آن آلمان است. کشور آلمان که در حال حاضر خود را داعیه‌دار حمایت از مردم ایران و حقوق‌بشر می‌داند؛ فراموش کرده‌ که در دوران هشت سال دفاع مقدس با ارسال بمب‌های شیمیایی چه بر سر ملت ایران آورده‌است. آلمان با فروش سلاح‌های خود و استمرار آن در سال‌های بعد، خود را شریک جنایت‌های رژیم صدام کرد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    8 1
    مذاکره با اروپا هیچ فایده ای ندارد مذاکره با اروپا مشکلی را حل نمی کند و از سال 1392 تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است. اروپااز سال 1394 تاکنون تعهداتش را در برجام انجام نداده است. غرب از سال 1392 تاکنون در باره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دروغ می گوید و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 0
    آلمان جنایتکار و با کمک و حمایت آمریکا جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله سلاح شیمیایی ارتش صدام را تامین کرده است. آلمان جنایتکار از سال 1359 تاکنون دشمن درجه یک ملت ایران و هم دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بوده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    3 1
    انگلیس، فرانسه و آلمان هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند که دولت سابق آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    11 2
    ۰۹:۲۹۱۸ خرداد ۱۴۰۳/ برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی و ربطی به آمریکا، سه کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و... ندارد و تاکنون هم نداشته است مذاکره ایران با آمریکا، سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان و... به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی بوده است.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    7 1
    سه کشور اروپایی در توافق هسته ای و برجام کاملاً شکست خورده است. کشورهای اروپایی سگ دست نشانده آمریکا از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند چرا؟
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    4 1
    آمریکا عضو برجام نیست و نمی‌تواند اظهاراتی به دیگر اعضا منتسب کند ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند یا درخواست‌هایی داشته باشد و بهتر است اول برادری خود را ثابت کند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 2
    غرب جنایتکار از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام عمل نکرده است و هنوز هم عمل نمی کند چرا؟
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    6 1
    نماینده بی ادب اتحادیه اروپا جنایتکار در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی که متأسفانه هنوز هم درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و با خروج از توافق هسته ای و برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 1
    بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام درباره ایران/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون عضور برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره توافق هسته ای، برجام وغیره را ندارد. کشورهای اروپایی جنایتکار هم از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند چرا؟ ایران هم متأسفانه تاکنون در مورد آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره کوتاهی کرده است چرا؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 1
    ایران دیگر از اروپا دستور نمی‌گیرد مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است. برجام از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار مقصر اصلی مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و... بوده است.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 1
    اروپا جنایتکار از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام عمل نکرده است و هنوز هم عمل نمی کند چرا؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 1
    فرانسه جنایتکار از سال 1357 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است. فرانسه جنایتکار از سال 1360 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 1
    انگلیس جنایتکار از سال 1357 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است. انگلیس جنایتکار از سال 1360 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    آلمان جنایتکار از سال 1357 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است. آلمان جنایتکار از سال 1360 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم ناتوانی، کوتاهی سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. آژانس یک نهاد فنی نیست و تاکنون هم نبوده است آژانس نوکر آمریکا، اروپا و اسرائیل بوده است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    دیگر هیچ کس در شورای حکام نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا را در عمان مشخص و روشن است که متأسفانه ایران هنوز هم از مذاکره از سال 1392 تاکنون درس عبرت نگرفته است. و این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم مانند آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و... متهم است و نه مدعی بیانیه ضدایرانی اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و عمان و... بوده است.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست. انگلیس جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست. فرانسه جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست. آلمان جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    و این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از تسلیحات هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع و حمایت و استقبال کرده است چرا؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی و ربطی به سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان ندارد و تاکنون هم نداشته است مذاکره با سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان اشتباه از سوی ایران بوده است.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 0
    ۰۹:۲۹۱۸ خرداد ۱۴۰۳/ برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی و ربطی به آمریکا، سه کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و... ندارد و تاکنون هم نداشته است مذاکره ایران با آمریکا، سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان و... به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی بوده است.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 0
    ۱۲:۵۳۱۸ خرداد ۱۴۰۳/ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما باید از ایران عذرخواهی کند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به خاطر نتیجه همکاری همه جانبه ایران با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است. اروپا جنایتکار از سال 1357 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است. اروپا جنایتکار از سال 1360 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    4 0
    ۱۰:۰۰۱۸ خرداد ۱۴۰۳/ و ما هم همچنان نسبت به برنامه هسته‌ای آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار بسیار نگران هستیم.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    اروپا خواستار بازگشت ایران به تعهدات برجام شد/ اروپا غلط می کند برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است ولی اما متأسفانه سران بی ادب سه کشور اروپایی جنایتکار مانند سران بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 1392 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    برجام بی برجام اتحادیه اروپا باید خسارت ایران را بپردازد
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    این درحالی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده و هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. ایران نیز به همکاری خود با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و تاکید دارد که مسائل باقی‌مانده با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    و این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از سلاح هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع و حمایت و استقبال کرده است چرا؟ و این در حالی است که سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان هم به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    تصویب یک قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به ایران بوده است. این ادعا که تروئیکای اروپایی به طور مداوم به تعهدات خود در برجام پایبند بوده، نادرست است. برعکس، سه کشور اروپایی مکررا به تعهدات خود طبق بند ۲۰ ضمیمه V برجام عمل نکرده‌اند. این عدم انطباق قابل توجه هنوز ادامه دارد.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    استفاده رژیم صهیونیستی جنایتکار از سلاح‌های آمریکایی در حمله به مدرسه سازمان ملل، 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار بوده است.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و امارات در حمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران دست داشتند.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    درپاسخ به متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا جنایتکار/ و ما هم همچنان نسبت به برنامه هسته‌ای آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار بسیار نگران هستیم.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر اهانت ها و خیانت های آمریکا جنایتکار و سه کشور اروپایی جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و عمان سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    سه کشور اروپایی جنایتکار هم دیگر هیچ غلطی نمی توانند بکنند. تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 100 درصد فقط دفاع و حمایت از جنایتکاران بوده است.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    در کشور ما دیگر هیچ کسی حق ندارد با آژانس مذاکره، گفت وگو و همکاری کند
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ما آژانس را مانند آمریکا به رسمیت نمی شناسیم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آژانس هم مانند آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل ثابت کرد و نشان داد که قوانین بین المللی را نقض کرده است و نقض می کند.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    درپاسخ به متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا جنایتکار/ سوال بنده این است که پس چرا آمریکا جنایتکار در مورد سلاح هسته ای خودش تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده است و هنوز هم همکاری نمی کند چرا؟ سوال بنده این است که پس چرا غرب جنایتکار در مورد سلاح هسته ای خودش تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده است و هنوز هم همکاری نمی کند چرا؟ سوال بنده این است که پس چرا اسرائیل جنایتکار در مورد سلاح هسته ای خودش تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده است و هنوز هم همکاری نمی کند چرا؟
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    نامه ضدایرانی سه کشور اروپایی به شورای امنیت سازمان ملل هیچ ارزشی برای ما ندارد و تاکنون هم نداشته است.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مذاکره با اروپا هیچ فایده ای ندارد مذاکره با اروپا مشکلی را حل نمی کند و از سال 1392 تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است. اروپااز سال 1394 تاکنون تعهداتش را در برجام انجام نداده است. غرب از سال 1392 تاکنون در باره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دروغ می گوید و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مذاکره، مشکل ما با آمریکا را حل نمی‌کند مذاکره مشکل ما با آمریکا را حل نمی‌کند و بدعهدی آمریکا در قضیه برجام نمونه دیگری از بطلان حل مشکل با آمریکا از طریق مذاکره است. جهان دیگر نمی‌تواند در مقابل تروریسم اقتصادی آمریکا سکوت کند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار تروریست را از کشورهای مختلف جهان به سوریه، عراق و منطقه آورد و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ترامپ جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است ترامپ در سوریه، عراق، یمن و افغانستان مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمریکا و غرب حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند آمریکا و غرب با سلاح خود و تبانی با ائتلاف متجاوز بدترین بحران و فاجعه تاریخی را در یمن رقم زدند. آمریکا و غرب دیگر نمی‌توانند برای کشور‌های عربی دم از حقوق بشر بزنند، در حالی که با سلاح خود و تبانی با ائتلاف متجاوز بدترین بحران و فاجعه تاریخی را در یمن رقم زدند.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی وامارات در حمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران دست داشتند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. برجام از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در انگلیس و لندن و بریتانیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در اسرائیل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند. حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است. نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمریکا و هم اروپا مورد اعتماد ما نیست و از سال 1332 تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مذاکره در این مدت 12 سال متاسفانه در سراسر کشور یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و هنوز هم مشکلات مردم و کشور حل وفص نشده است. توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون متاسفانه در سراسر کشور یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و هنوز هم مشکلات مردم و کشور حل وفص نشده است. برجام از سال 1394 تاکنون متاسفانه در سراسر کشور یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و هنوز هم مشکلات مردم و کشور حل وفص نشده است.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    هشدار آمریکا به ایران درباره غنی سازی/ آمریکا جنایتکار دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره غنی سازی ایران را ندارد آمریکا جنایتکار در سال 97 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است. آمریکا جنایتکار باید به داند دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله برجام و غنی سازی و غیره را ندارد.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    باقری در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه شرکت خواهد کرد و باز هم اشتباه است
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    نامه ضدایرانی سه کشور اروپایی به شورای امنیت سازمان ملل و باز هم 100 درصد هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    جنایات رژیم ⁧‫آپارتاید‬⁩ علیه شهروندان و کودکان و زنان فلسطینی برای همه مردم جهان روشن و البته وحشتناک و جانکاه است. نه فقط حرف، بلکه تنها توقف کامل و عملی حمایت آمریکا و اروپا از رژیم نژادپرست اسرائیل، به این تراژدی دردناک و خشونت بی‌پروا و وحشیانه علیه انسان‌ها در ⁧‫فلسطین‬⁩ پایان می‌بخشد. گزارش‌ها از ⁧‫غزه‬⁩ نشانگر آن است که تنها واقعیتِ حاکم بر زندگی صد‌ها هزار انسان بی‌گناه، خشونت و رنج است. همراستا با دستور دیوان بین‌المللی دادگستری، لازم است تحقیقات مستقل در مورد گزارش‌ها صورت گیرد.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    حمله امریکا جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود. حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    حمله انگلیس جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود. حمله انگلیس جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    رژیم صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    اعتراف سرکرده گروهک تروریستی کومله به دست داشتن در اغتشاشات؛ عبدالله مهتدی: بسیاری از اغتشاشاگران با کومله در ارتباط بودند/ کومله کمک کرد تا بسیاری از اغتشاشگران از کشور فرار کنند+ فیلم سرکرده گروهک تروریستی کومله در سمیناری که در کپنهاگ دانمارک برگزار شده بود به صراحت اذعان داشت که این گروهک به بسیاری از اغتشاشگران و معاندین داخل کشور کمک کرد تا از کشور فرار کرده و پناهندگی بگیرند.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    نامه 3 کشور اروپایی جنایتکار به شورای امنیت درباره ایران |‌ به خاطر نتیجه مذاکره بی مورد و مذاکره بی ارزش از سال 1392 تاکنون بوده است. نامه 3 کشور اروپایی جنایتکار به شورای امنیت درباره ایران |‌ به خاطر نتیجه برجام بی مورد و برجام بی ارزش از سال 1394 تاکنون بوده است.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 1
    غرب غیر اعتماد است
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    حمله هوایی آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه الحدیده یمن، اجرای قانون جنگل بود
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    پاسخ ایران به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اخراج بازرسان آژانس باشد ایران فوری و سریع باید بازرسان آژانس را از کشور اخراج کند.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    اروپایی‌ها جنایتکار برای توقف جنایت صهیونیست‌ها اقدام عملی کنند
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ۳ کشور اروپایی جنایتکار برای توقف جنایت صهیونیست‌ها اقدام عملی کنند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آزمایش 2 موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی توسط آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرم آور و تاسف بار است رسانه‌ها روز جمعه از آزمایش موفق 2 موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی از سوی نیروهای هوایی و فضایی آمریکا خبر دادند.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمار شهدای غزه به ۳۶هزار و ۷۳۱ نفر رسید و سه کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار در این مدت هشت ماه شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    دولت روحانی و مجلس لاریجانی تعهدی به اسم برجام به امریکا و اروپا دادند که معلوم نیست تا چند نسل از ملت ایران باید جوابگوی خواسته های بی جای آنها باشند ...
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    آمار هولناک از جنایات اشغالگران پس از «245»روز جنگ/ گوترش به زودی اسرائیل را قاتل کودکان معرفی می‌کند نتانیاهو جنایتکار جنگی است. حمله اسرائیل جنایتکار به نوار غزه، اجرای قانون جنگل بود.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنایتکار در فلسطین، نوارغزه، لنبان و سوریه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
  • فریبرز IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    همشهری این هم روش جدیده که خودتان خبر میدید و نظر هم میدید!!!!
    • حسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      نه این همکارمون بیکاره میزاریم جای ملت نظر بده اوقات فراغتش پر بشه
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    در باره اهانت ها و خیانت ها سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، دوحه، عمان و... باید پاسخ و توصیح بدهد