شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

سید رضا اکرمی: معاون اول رئیس‌جمهوری طبق اصول 124 و 131 قانون اساسی وظایف تعریف شده‌ای را داراست.

اداره‏ هیات‏ وزیران‏ و مسئولیت‏ هماهنگی‏ سایر معاونت‌ها از مسئولیت‌های معاون اول است.  درصورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفا، غیبت‏ یا بیماری‏ بیش‏ از 2ماه‏ رئیس‌جمهوری و یا در موردی‏ که‏ مدت‏ ریاست‌جمهوری‏ پایان‏ یافته‏ و رئیس‌جمهوری جدید بر اثر موانعی‏ هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری‏ از این‏ قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‌جمهوری با موافقت‏ رهبری‏ اختیارات‏ و مسئولیت‌های وی‏ را بر عهده‏ می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری وعده تغییراتی را در دولت داده بود و جامعه از وی انتظار داشت که برای 4سال آینده افراد قوی، مطلع و مقبول چه به‌عنوان وزیر و چه به‌عنوان معاون در دولت دهم انتخاب کند، اما به‌نظر می‌رسد نخستین انتصاب‌ها این انتظار را برآورد نکرده است.

وظیفه ما(نمایندگان ملت) آن است که دولت را برای رسیدن به اهداف خود کمک کنیم اما این کمک به معنای آن نیست که چشم روی چشم بگذاریم و چیزی نگوییم، از آنچه خوب ببینیم تقدیر می‌کنیم و آنچه را که نامناسب ببینیم نقد می‌کنیم.

با وجود تمام انتقاداتی که درباره مشایی وجود دارد، مشخص نیست چرا رئیس‌جمهوری تا این حد نگاه مثبت به وی دارد. ارتقای سمت وی در حالی صورت می‌گیرد که در کارنامه 4 ساله گذشته سازمان میراث فرهنگی نقطه مثبت واعجاب آوری مشاهده نمی‌کنیم.

میراث فرهنگی در طول 4 سال ریاست مشایی بر این سازمان، نه از سازماندهی عمیقی برخوردار شد و نه رشد قابل توجهی در کارآمدی میراث فرهنگی و گردشگری و جلب توریسم مشاهده شد.

نکته دوم در موضع گیری‌های اسفندیار رحیم مشایی در 4سال گذشته و بعضا برخی عملکردهای وی در حاشیه مراسم‌ها و جشن‌ها بوده است. موضع‌گیری وی درباره مسئله اسرائیل، انتقاد و واکنش مراجع را منجر شد و رهبر معظم انقلاب هم بر غلط بودنش تاکید کرد.

ما(نمایندگان ملت) حساسیت بزرگان را درباره این مسائل مشاهده کردیم ولی عذرخواهی آقای رئیس‌جمهوری در این باره را نه تنها مشاهده نکردیم بلکه دیدیم ایشان را به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری برگزیدند و انتخاب ایشان را یک انتخاب شگفت آور می‌دانیم.

* نماینده مردم تهران در مجلس

کد خبر 85784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز