گروه شهری: پرواز شماره 906 هواپیمایی ایران‌ایرتور که قرار بود صبح پس از ترک تهران در فرودگاه آبادان بر زمین بنشیند دو بار تا آسمان آبادان رفت و به تهران بازگشت.

بنابر تماس‌های چند نفر از مسافران پرواز شماره 906 هواپیمایی ایران‌ایرتور، این پرواز که قرار بود ساعت 6 و30 دقیقه صبح دیروز تهران را به سوی آبادان ترک‌کند با 45 دقیقه تاخیر  در ساعت 7 و 15 دقیقه برای نخستین‌بار آسمان تهران را ترک کرد و به آبادان رسید.

اما پس از مدتی چرخش مسافران در آسمان آبادان، خلبان یکباره اعلام کرد که به‌دلیل نامساعد بودن شرایط‌جوی قادر به فرود و نشستن نیست و مطابق مقررات باید به تهران برگردد.

برخی مسافران هواپیمای شماره 906 تهران - آبادان پس از بازگشت به تهران در ساعت 9 و 15 دقیقه با آبادان تماس می‌گیرند و متوجه می‌شوند که شرایط جوی این شهر نامساعد نیست.

پس از مطرح کردن این موضوع از سوی عده‌ای، خلبان هواپیما تصمیم به پرواز مجدد می‌گیرد و می‌گوید که در صورت تمایل و پیگیری مسافران نیم ساعت دیگر برای دومین‌بار پرواز خواهیم کرد.

این‌بار نیز پس یک ساعت و نیم معطلی پرواز شماره 906 برای دومین‌بار تهران را به سوی آبادان ترک می‌کند اما همان اتفاق دوباره تکرار می‌شود و هواپیما با استناد به همان دلیل قبلی به تهران باز می‌گردد.

با توجه به عجیب بودن و درخواست‌های مکرر هموطنان، برای روشن شدن دلیل عدم فرود هواپیما با مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی ایران‌ایرتور تماس گرفتیم و دلیل را جویا شدیم.

منصور حکیم منش درباره دلیل این اتفاق گفت: در ارتباط با پرواز شماره 906 تهران - آبادان باید بگویم که به‌دلیل وزش باد بسیار شدید هنگامی که خلبان تصمیم به فرود می‌گیرد در عمل این فرود انجام نشد، چون امکان بروز سانحه هوایی در چنین شرایطی به‌شدت تقویت می‌شود.

به گفته حکیم منش، خلبان با توجه به این شرایط تصمیم می‌گیرد تا برابر مقررات به مبدأ بازگردد.

او در پاسخ به اینکه مگر برآوردهای کارشناسی وضعیت جوی پیش از پرواز انجام نمی‌شود، گفت: ما این کار را همیشه 2 ساعت پیش از انجام پرواز انجام می‌دهیم و مطابق روال این کار انجام شد و مشکلی مبنی بر لغو پرواز گزارش نشد. اما همانطور که گفتم وزش باد سهمگین سبب شد تا خلبان تصمیم به فرود نگیرد.

حکیم منش درباره پرواز دوباره از تهران به سوی آبادان هم یادآور شد: پس از بازگشت به تهران و با پافشاری مسافران مبنی بر انجام پرواز دوباره خلبان به‌دلیل احترام گذاشتن به خواست آنان و تکریم ارباب رجوع تصمیم به پرواز دوباره می‌گیرد و این‌بار نیز به همان دلیل قبلی موفق به فرود نمی‌شود.

کد خبر 85787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز