سازمان هواشناسی از ابرناکی آسمان، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور طی ۵ روز آینده خبر داد.

رگبار باران - رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد طی ۵ روز آینده در شمال غرب کشور گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است.

بر این اساس طی روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین و همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در شمال غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در این روز شرایط برای تشکیل گرد و خاک در کشور عراق مهیاست و نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

سه‌شنبه علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری، در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران و سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

چهارشنبه تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 857906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha