شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

با قهرمانی یزدانی در مجارستان حالا نوبت قاسمپور است که در ایتالیا و در جام ساساری خودی نشان دهد.

کامران قاسمپور

همشهری آنلاین| کشتی آزاد در ۵ وزن سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده است و تنها در کسب سهیه وزن ۵۷ کیلوگرم ناکام بود. ملی‌پوشان ۴وزن برای حضور در المپیک مشخص شده‌اند و تنها سرنوشت وزن ۸۶ کیلوگرم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و بهتر است بگوییم دارد.

طلای حسن

حسن یزدانی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ دوبنده تیم ملی در وزن ۸۶ کیلوگرم را به تن کرد و حاصل آن ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان و یک نقره المپیک بود. یزدانی پس از بازی‌های آسیایی هانگژو کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرد و ۸ماه از مسابقات کشتی دور بود تا اینکه درتورنمنت مجارستان روی تشک رفت. یزدانی در بوداپست تمام رقبایش را شکست داد و به مدال طلا رسید و به نظر می‌رسد او را باید ملی‌پوش ایران در المپیک پاریس دانست.

شروع کامران

دقیقا در روزهایی که یزدانی ازکشتی دور بود و هرازگاهی فیلم‌هایی از تمرین او در فضای مجازی منتشر می‌شد، همه از کامران قاسمپور برای حضور در وزن ۸۶کیلوگرم صحبت ‌می‌کردند. آن زمان شایعه شد که قرار است یزدانی و قاسمپور به یک تورنمنت اعزام شوند و برنده این رقابت راهی پاریس خواهد شد. اما حضور یزدانی در فدراسیون و جلسه چند ساعته با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و بلافاصله انتشار روند انتخاب کشتی گیر ۸۶ کیلوگرم، رودرویی مستقیم حسن و کامران را به کل منتفی کرد. طبق اعلام فدراسیون قرار شد یزدانی به تنهایی به تورنمنت مجارستان برود و در صورت آمادگی لازم راهی المپیک پاریس شود. برای کامران قاسمپور هم این شرط گذاشته شد که او به جام ساساری ایتالیا برود و پس از یک سال دوری از مسابقات شرایطش مشخص و معلوم شود آیا می‌تواند پس از حدود ۳سال دوری از وزن ۸۶ کیلوگرم(حضور در ۹۲ و ۹۷کیلوگرم) ملی‌پوش قابلی در وزن سابق خودش باشد یا نه؟ یزدانی از آزمون مجارستان سربلند بیرون آمد و حالا نوبت قاسمپور است که در ایتالیا خودی نشان دهد. رقابت یزدانی و قاسمپور می‌تواند بهترین اتفاق برای کشتی ایران و کاروان ورزش ایران در المپیک باشد که شانس مدال طلای صد درصد در آن بسیار اندک است.

کد خبر 858140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha