یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

افتتاحیه های و کلنگ زنی های پویش های امید و افتخار در ایستگاه صد و بیست و پنجم خود به منطقه ۱۰ تهران رسید که به واسطه تقدیم بیش از هزار شهید به کشور، به منطقه ۱۰۰۰ شهید معروف است. در این برنامه که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان و شهروندان منطقه برگزار شد، ۲۱۰ به بهره برداری رسید.

بوستان

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، در صد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار ۲۱۰ پروژه در منطقه ۱۰ به بهره برداری رسید که بوستان ۵۴۰۰ متر مربعی "شهدای خدمت" و مرکز پسماند۷۵۰ مترمربعی پروژه های شاخص آن است. بوستان شهدای خدمت یکی از باغ های قدیمی منطقه بود که پس از تملک به بوستان تبدیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باغی که تبدیل بوستان شد

باغ عزیز یکی از باغات قدیمی منطقه ۱۰ با بیش از چند دهه قدمت بود که با مساحتی بالغ بر به متراژ ۴۹۱۸ مترمربع از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه تملک املاک واقع در طرح تملک و فضای سبز به منظور افزایش سرانه فضای سبز عمومی و خدمات رسانی به شهروندان در سال گذشته خریداری شده بود. این بوستان که ظرف مدت ۵ ماه احداث و آماده سازی شد، برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب شده و دارای امکاناتی از قبیل زمین چمن مصنوعی، ایستگاه ورزش شهروندی، دستگاه های بدنسازی است. این بوستان درمحدوده ای پر جمعیت و متراکم واقع شده است. بوستان "شهدای خدمت" در خیابان قزوین، انتهای خیابان شهید رنجبر ضلع جنوب خیابان پهلوان قرار دارد. علاوه بر این قرار است ۳ بوستان دیگرتا پایان در منطقه ۱۰ که با مشکل کمبود سرانه فضای سبز روبرو است به بهره برداری برسد تا سرانه فضای سبز این منطقه کوچک از ۲.۶ متر مربعی ابتدای دوره ششم مدیریت شهری و ۲.۹۳ متر مربع فعلی به ۳ مترمربع افزایش پیدا کند.

۴۲ بوستان جدید در راه تهران

محمد علی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در این مراسم، گفت: «بوستان "شهدای خدمت" صد و پنجمین بوستان منطقه ای و فرامنطقه ای شهر تهران است که در دوران مدیریت آقای زاکانی به بهره برداری می رسد. انشاالله تا پایان امسال حدود ۲۲ بوستان منطقه ای و حدود ۲۰ بوستان محله ای به بهره برداری می رسد و بالغ بر ۴۰ بوستان جدید در شهر تهران خواهیم داشت. از این تعداد ۲۲ بوستان ها از محل جرایم مربوط به قطع و خشکاندن درختان خریداری و تملک شده است.»

احداث بوستان از محل جرایم قطع و خشکاندن درختان

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح بوستان شهدای خدمت در جریان صد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار، با اشاره به این موضوع که بوستان فوق از محل جرائم اخذ شده بابت قطع کردن و خشکاندن درختان تملک و احداث شده است، گفت: «کسانی که درختی را قطع کنند مطابق مصوبه شورا باید جریمه شوند و علاوه بر جریمه مالی ممکن است به زندان هم محکوم شوند. در دوره چهارم شورا مصوبه ای داشتیم که بر اساس آن جرایمی که از محل قطع و خشکاندن درختان اخذ می‌شود مستقیما به سازمان بوستان‌ها واریز شود تا این سازمان در نقاطی که کمبود فضای سبز داریم تملکاتی را داشته باشد و فضای سبز و پارک های عمومی ایجاد کند. پارک شهدای خدمت نیز یکی از نمونه هایی است که از طریق محل این جرائم ایجاد شده است.

چمران در ادامه افزود: «میزان ۲.۹ مترمربع سرانه فضای سبز برای منطقه ۱۰ کم است و امیدواریم سرانه این منطقه و همچنین مناطق ۱۱ و ۱۲ در بخش فضای سبز ارتقا یابد.

او درخصوص امتداد پروژه یادگار امام (ره) هم تاکید کرد: «از سال ۸۲ به دنبال تکمیل آن بودیم و امیدواریم امسال شاهد تکمیل این پروژه باشیم.»

بهره برداری از تمام پروژه های من شهردارم در نیمه نخست امسال

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در آیین افتتاح بوستان شهدای خدمت و ۲۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۰ در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار گفت: «افتتاح این پروژه ها در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فتاطمه(س) را به فال نیک می گیریم. یکی از افتخارات و موفقیت های این دوره از مدیریت شهری مشارکت مردم در انتخاب پروژه ها است. میزان مشارکت مردم منطقه ۱۰ در طرح "من شهردارم" چشمگیر بود و شهروندان این منطقه در بین یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفری که در این طرح شرکت کردند از اولین مناطقی بودند که مشارکت ۱۰۰ درصدی داشتند و رتبه بالاییکسب کردند.»

در ادامه معاون شهردار تهران، افزود: «باید این میزان مشارکت شهروندان را پاس بداریم و برنامه ریزی داشته باشیم تا تمام پروژه های من شهردارم را زودتر به نتیجه برسانیم. امیدواریم با افتتاح های متعدد باعث خوشحالی و خشنودی شهروندان شویم. امروز بخش زیادی از پروژه های من شهردارم منطقه ۱۰ به بهره برداری رسید و امیدواریم تمام پروژه های من شهردارم در نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.»

تکمیل شاخه شرقی و غربی یادگار امام(ره) تا پایان دوره

مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه در جریان افتتاح ۲۱۰ پروژه منطقه و محله ای با اشاره به این موضوع که بخش زیادی از این پروژه ها انتخاب خود مردم هستند، گفت: «در سال جدید ۳۵۰ پروژه "من شهردارم" در منطقه ۱۰ مصوب شده که امروز ۱۵۰ پروژه از این تعداد را افتتاح کردیم. امیدواریم تا پایان دوره حدود ۳۰۰ پروژه دیگر را نیز در منطقه به بهره برداری برسانیم.»

اخ الصنایع با بیان اینکه بیشترین میزان بافت فرسوده تهران در منطقه ۱۰ وجود دارد، گفت: «سال گذشته رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم برنامه های ویژه در نوسازی بافت فرسوده را ادامه دهیم و بتوانیم رکورد سال گذشته را نیز بشکنیم.»

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه محور شرقی یادگار امام (ره) نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود، گفت: «دربحث ادامه پروژه یادگار امام (ره) ، مصوبه شورای تامین برای اجرای طرح ابلاغ شده است و تا کمتر از ۱۵ روز آینده مسدودی مسیر یادگار را اطلاع رسانی خواهیم کرد. البته برای این منظور شبکه ها و دسترسی های جایگزین تعریف شده است. پروژه به صورت سه شیفت اجرایی خواهد شد. سعی می‌کنیم در پایان این دوره از مدیریت شهری هم ادامه شاخه شرقی و هم شاخه‌ غربی را در دو منطقه ۹ و ۱۰ به پایان برسانیم.»

افتتاحیه های شاخص صد و بیست و پنجمین پویش امید افتخار:

تملک و احداث بوستان شهدای خدمت به مساحت ۵۴۰۰ مترمربع

مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک

۴ ایستگاه بی آرتی در شمال به جنوب و جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی

۲ ایستگاه تاکسی در بریانک و آذربایجان

احداث نیروگاه ۱۰ کیلووات خورشیدی

احداث مخازن آب بوستان های آیینه، هزار شهید، غنی پور و زنجان

افتتاح و راه اندازی کانون های محیط زیستی در مدارس و مساجد و...

حفر ۱۱ حلقه چاه جذبی

نصب المان های نوری در رفیوژ خیابان امام خمینی(ره)

مرکز کلینیک گل و گیاه شهیدان عسگری به مساحت ۱۷۳ متر

اجرای ۳۰ هزار تن آسفالت درسطح منطقه (۱۳ هزار تن به صورت مکانیزه و ۱۷ هزار تن به صورت روکش دستی و لکه‌گیری)

پیاده رو سازی به متراژ ۱۳ هزار متر مربع(با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان)

۱۴۸۰۰ متر طول تبدیل نهر به کانیو

همسطح سازی ۳۵۰ دریچه در سطح منطقه

بهسازی ۴۰ معبر شبکه فرعی آب های سطحی محله جی

۲۳ هزار متر طول درزگیری آسفالت معابر سواره

اجرای بیش از ۵۵۹۵متز طول فاضلاب شهری

اجرا و پیشرفت ۹۷ درصدی اتصال شبکه فاضلاب شهری سطح منطقه

۱۴ فقزه حفاری چاه به متراژ ۹۰۴۶ متر

راه اندازی نیروگاه ۵ کیلووات بوستان نیلوفر

رفع خاموشی ۱۵۰۰ پایه چراغ بوستان های منطقه

مکانیزه کردن آبیاری ۱۱ بوستان

بازپیرایی ۱۹۷۰۰ متر مربع فضای سبز معابر و بوستان های منطقه

هوشمند سازی ۷ بوستان منطقه

نصب المان های نوری در رفیوژ خیابان آذربایجان

۱۸۵ پروژه منطقه ای و محلی دیگر ...

هزینه اجرای پروژه ها:

۱۸۵ میلیارد تومان

پروژه های شاخصی که تا پایان سال افتتاح می شود:

شاخه شرقی پروژه یادگار امام(ره)

۳ بوستان

۲پارکینگ(ظرفیت ۶۰۰ خودرو)

۲ میدان میوه و تره بار

ساختمان بحران ناحیه ۲

۲۰۰ پروژه دیگر تا پایان دوره افتتاح می شود

مشخصات بوستان شهدای خدمت:

۵۴۰۰ مترمربع مساحت

مناسب سازی شده برای معلولان

دارای زمین چمن مصنوعی

ایستگاه ورزش شهروندی

دستگاه های بدنسازی ویژه افراد عادی و توانیابان

مشخصات مرکز پسماند:

سوله تفکیک از مبدأ

به صورت نوماند

هوشمند

۷۵۰ متر مربع مساحت

۷ ماه زمان اجرای پروژه

۳۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم

پروژه های من شهردارم منطقه ۱۰:

۳۵۰ تعداد پروژه های من شهردارم(سال ۱۴۰۳)

۱۵۰ پروژه به بهره برداری رسید

۲۰۰ پروژه در نیمه اول سال افتتاح می شود

میزان افزایش سرانه فضای سبزمنطقه برای هر فرد:

۲.۶ متر مربع در ابتدای دوره ششم

۲.۸۸ مترمربع قبل از افتتاح بوستان

۲.۹۳ مترمربع پس از افتتاح بوستان

۳ مترمربع تا پایان سال

بوستان ها:

۱۰۵ بوستان در دوره ششم مدیریت شهری افتتاح شده است

۴۲ بوستان دیگرتا پایان افتتاح می شود:

۲۲ بوستان منطقه ای

۲۰ محله ای

۲۲بوستان خریداری شده از محل جرائم مربوط به قطع و خشک کردن درختان

کد خبر 858178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha