«بریم شمال» جمله آشنایی برای همه آنهایی است که عاشق سفر و گردشگری هستند و معمولا هم نخستین جایی که به ذهن این آدم‌ها برای رفتن خطور می‌کند، شمال کشور است.

اتوبوس گردشگری گرگان

به گزارش همشهری آنلاین، در شمال هر چیزی برای یک گردش حسابی پیدا می‌شود، از دریا و جنگل و طبیعت بگیر تا رستوران‌ها و غذاهای محلی و هوای خوب. شاید تنها چیزی که جایش در این خطه از کشور همیشه خالی بوده، اتوبوس گردشگری روباز برای جا به جایی مسافران و گردشگران بود که‌ آن هم از روز گذشته به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در شهر گرگان راه‌اندازی شد.

قرار است این اتوبوس در روزهای پنجشنبه برای نشان دادن بافت تاریخی گرگان، تفرجگاه‌ها و نقاط گردشگری گرگان مردم را به‌صورت رایگان به مقصد برساند. با اینکه این نخستین اتوبوس گردشگری در شمال کشور است، اما بسیاری از شهرهای دیگر ایران هم مانند دیگر نقاط جهان در سال‌های گذشته تجربه داشتن اتوبوس گردشگری را داشته‌اند. در دنیا این اتوبوس‌ها با نام Hop on Hop Off شناخته می‌شوند و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای توریستی هستند.

شمال با سرویس ویژه!

وقتی به اتوبوس‌های گردشگری فکر می‌کنیم در ذهن خیلی از طرفداران سفر و گردش، اتوبوس‌های قرمزرنگ لندن و اسپانیا، به‌عنوان نمادهای مدرن اتوبوس‌های تخصصی گردشگری درون شهری تجسم می‌شود که ده‌ها سال است به‌عنوان نماد گردشگری در انگلستان و اسپانیا به سرویس‌دهی میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی مشغول هستند.

این اتوبوس‌ها دائمی هستند و به‌عنوان مثال، در بارسلونا اسپانیا، اتوبوس‌های گردشگری دو طبقه، در دو خط قرمز و آبی حرکت می‌کنند که اگر فردی تنها دو روز در بارسلونا بود، بتواند از طریق این اتوبوس‌ها، همه نقاط شهر را تماشا کند.

شمال با سرویس ویژه!

یا در پاریس، خیلی‌ها فرصت بالارفتن از برج ایفل را ندارند و تماشای برج ایفل در روز یا شب از دور، سوار بر اتوبوس‌ها برایشان کفایت می‌کند. بنابراین این اتوبوس‌ها با گشتن در داخل شهر، هم خیابان و چشم‌اندازهای طبیعی را برای گردشگران خیلی عجله‌ای به ارمغان می‌آورند، هم فرصت‌هایی برای آشنا شدن با مقصدهای مختلف گردشگری را فراهم می‌کنند.

تجهیز اتوبوس‌ها به اینترنت پرسرعت و اطلاع‌رسانی مقصدهای گردشگری در طول مسیر به چند زبان از طریق گوشی‌های چندزبانه ازجمله دیگر خدماتی است که در اتوبوس‌های ویژه گردشگری در اختیار گردشگران بین‌المللی در شهرهای مختلف جهان ازجمله پاریس، وین، لندن و بارسلونا، قرار می‌گیرد. حتی اتوبوس‌های خودران برقی و بدون راننده نیز در برخی از کشورهای دنیا برای سهولت گردشگران در دستور کار قرار گرفته است.

تهران

شمال با سرویس ویژه!

نخستین بار سال ۹۵ پای اتوبوس گردشگری به تهران رسید. این اتوبوس‌های دوطبقه روباز که به آنها «هاپ‌آن/ هاپ‌آف» می‌گویند، از نوروز سال ۹۸ مسافران را در قالب تورهای تهرانگردی به دیدن جاهای دیدنی پایتخت می‌بردند.

تبریز

شمال با سرویس ویژه!

تبریز، دیار اولین‌های ایران، اکنون یکی از مقصدهای گردشگری غرب کشور است و از نوروز ۹۵، با اتوبوس‌های ویژه گردشگری، عاشقان تبریز را به بازدید از مناطق گردشگری فرهنگی و تاریخی این شهر می‌برد.

اصفهان

شمال با سرویس ویژه!

اتوبوس‌های گردشگری در ایستگاه‌های ۱۶گانه شهر اصفهان در برخی از زمان‌های سال و به مناسبت‌های مختلف فعال و در دسترس گردشگران اصفهان دوست ایران و جهان قرار می‌گیرد.

یزد

شمال با سرویس ویژه!

اتوبوس گردشگری در یزد اغلب در ایام نوروز فعال می‌شود و راه خوبی برای دورزدن ترافیک در بافت تاریخی این شهر است.

ارومیه

شمال با سرویس ویژه!

عید امسال بود که اتوبوس گردشگری در چند شهر استان آذربایجان غربی ازجمله در شهرستان‌های ارومیه، شاهین‌دژ، مهاباد، بوکان، پیرانشهر و میاندوآب گردشگران را به مکان‌های تفریحی و دیدنی برد.

شیراز

شمال با سرویس ویژه!

مسافران نوروزی در شیراز هم سواری با اتوبوس‌های گردشگری را تجربه کرده‌اند. این اتوبوس‌ها اغلب در ایام نوروز فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 858467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha