با شدت گرفتن تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، روزنامه عبری زبان هاآرتص چاپ تل آویو در گزارشی نسبت به ورود ایران به جنگ ابراز نگرانی کرده است.

موشک های حزب الله

همشهری آنلاین: با شدت گرفتن تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، روزنامه عبری زبان هاآرتص چاپ تل آویو در گزارشی نسبت به ورود ایران به جنگ ابراز نگرانی کرده و نوشته است:

اگر اسرائیل به حزب‌الله حمله کند، ایران مداخله می‌کند و در نتیجه آمریکا وارد درگیری می‌شود. علیرغم تشدید تدریجی جنگ کم شدت بین اسرائیل و حزب الله، این جنگ هنوز یک جنگ کامل نیست و در اینجا واشنگتن معتقد است که اگر جنگ گسترش نیابد، برای آمریکا بهتر است، چون آمریکا تمایلی به ورود به یک جنگ جدید ندارد، بویژه جنگی که ممکن است یک طرف آن ایران باشد. به عبارت ساده تر، تشدید جنگ در غزه به معنای تشدید جنگ در لبنان است و بالعکس، توقف شدت گرفتن جنگ در غزه به معنای توقف تشدید تنش در لبنان است. حزب الله طی چند ماه گذشته قدرت بازدارندگی اسرائیل را تضعیف کرده و موازنه قوا را به ضرر اسرائیل زیر و رو کرده است، اما هنوز یک جنگ تمام عیار را شروع نکرده است.

هاآرتص در ادامه گزارش خود آورده است:

« اسرائیلی‌هایی که معتقدند حزب‌الله قابل کنترل است، همان احمق هایی هستند که پیشتر معتقد بودند حماس قبل از 7 اکتبر مهار شده است، اما امروز اوضاع به ضرر اسرائیل به هم ریخته است. این افراد مغرور کسانی هستند که از اسرائیل می‌خواهند «یک ضربه نهایی» به لبنان وارد کند، اما قبل از این تصمیم نابخردانه در این مرحله حساس، احتیاط نمی کند. به گفته انیشتین دیوانگی این است که یک کار را بارها و بارها انجام بدهیم و انتظار نتایج متفاوت را داشته باشیم! فرض اشتباه این است که هر گونه تشدید تنش در لبنان را قابل مهار یا محدود بدانیم، اما این جنگ به دیگر مناطق و حوزه‌ها گسترش خواهد یافت. بایدن بی تردید به یک جنگ جدید قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز ندارد و هرکاری برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت برای اسرائیل را انجام خواهد داد.»

کد خبر 858470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha