مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

۴۵۰ میلیون قطعه انواع آبزیان در 5 استان گیلان، گلستان، مازندران، ‌ هرمزگان و خوزستان رهاسازی می‌شود.

آبزیان

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات کشور گفت که ۴۵۰ میلیون قطعه انواع آبزیان در پنج استان گیلان، گلستان، مازندران، ‌ هرمزگان و خوزستان رهاسازی می شود که این رقم در تاریخ بازسازی ذخایر بی‌نظیر است.

ناصر کرمی‌راد در جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آبهای داخلی در شهرستان رودسر گیلان با بیان اینکه رهاسازی به مدت 6 ماه ادامه می یابد، گفت: ما نمی توانیم شرایط و اتفاقاتی که در منابع آبزی و اکوسیستم آبی اتفاق می افتد را کنترل کنیم اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا محیط مناسبی برای آبزیان ایجاد کنیم.

او افزود: هدف گذاری امسال ما برای رهاسازی آبزیان ۳۲۴ میلیون قطعه ماهی بود که تا کنون از برنامه جلوتر هستیم و بیش از ۴۵۰ میلیون قطعه از آبزیان رهاسازی خواهد شد.

کرمی‌راد با بیان اینکه استان گیلان ۵۰ درصد رهاسازی بچه ماهیان در دریای خزر را انجام می دهد، افزود: 9500 صیاد در استان‌های شمالی و ۱۲۶ هزار صیاد در دریای عمان و خلیج فارس از منابع آبی ارتزاق می‌کنند.

به گفته او، گیلان چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان، گلستان سه مرکز، مازندران ۲ مرکز، خوزستان ۲ مرکز و استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و بندرعباس هر کدام یک مرکز دارند.

اینفوگرافیک | رهاسازی آبزیان در 5 استان

کد خبر 858489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha