تکلیف برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در جریان قرعه‌کشی امشب در صداوسیما با حضور نمایندگان نامزدها، روشن می‌شود.

6 نامزد ریاست جمهوری 1403

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما که همزمان از شبکه خبر و شبکه یک سیما به صورت زنده روی آنتن رفت و همزمان از رادیو ایران و رادیو انتخاب شنیدنی شد.

رئیس صداوسیما امروز در نشست خبری اعلام کرد بلافاصله پس از اعلام نامزدهای تأیید صلاحیت شده، مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن برعهده مجید یراق بافان بود جمعی از گروه‌های مردمی همچون خانواده‌های معظم شهدا، هنرمندان، ورزشکاران و نویسندگان نیز حضور پیدا کردند.

این مراسم با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و ناظران مربوطه از جمله نماینده شورای نگهبان، نماینده وزارت کشور، نماینده سازمان صداوسیما و دیگر نماینده‌ها برگزار شد.

در این آیین، تکلیف برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری مشخص شد که امروز پیمان جبلی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرده بود.

از 5 مناظره تلویزیونی که با افزایش نسبت به تجارب قبلی برگزاری مناظرات تلویزیونی تا مستندهای تلویزیونی و رادیویی، 3 میزگرد 90 دقیقه‌ای برای هرکدام از نامزدها، گفت‌وگوی ویژه خبری، برنامه ضبطی صف اول و بقیه برنامه‌های انتخاباتی، تکلیف‌شان طی این آیین قرعه‌کشی روشن شد.

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط محمدرضا پورزرگری و سرود جمهوری اسلامی، مجید یراق‌بافان مجری برنامه با یادی از رئیس جمهور، مراسم قرعه‌کشی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری را آغاز کرد.

سپس صلوات خاصه امام رضا(ع) به صورت زنده از مشهد مقدس پخش شد.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در این مراسم با یادی از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان‌شان، تأکید کرد: آنچه در حماسه بدرقه باشکوه رئیس‌جمهور شهید نشان‌دهنده عظمت و شکوه ملت بزرگ ما است که در عرصه‌های مختلف به رخ جهانیان کشیده می‌شود. این حماسه به حماسه حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتهی می‌شود. این حماسه های حضور وظایف سنگینی را بر دوش صداوسیما می‌گذارد.

وی افزود: در سازمان صداوسیما آنچه که در پوشش بدرقه شهدا و نقاط عطف تاریخی چند ماه اخیر عملیات طوفان الاقصی، عملیات وعده صادق، انتخابات مجلس و در آینده‌ای نزدیک انتخابات ریاست جمهوری که بنابر سند تحول رسانه ملی پیش می‌رود. از مصادیق هویت درخشان جمهور مردم‌سالار دینی است و حضور این جمهور در تعیین سرنوشت در کنار ویژگی مردم سالار دینی در انتخابات آتی نمایان می‌شود. رسانه ملی در راهبرد عدالت گستری، همه تلاش خود را برای عدالت رسانه‌ای و بهره‌مندی از نظرات و اظهارات نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهد.

جبلی خاطرنشان کرد: کار رسانه ملی برای انتخابات بلافاصله پس از شهادت رئیس جمهور کشورمان آغاز شد. اتفاقی که در سنوات قبل در طول سال می‌افتاد در چند هفته با تلاش دوستان و تحت سیطره ستد تحولی صداوسیما خیلی خوب و در مدت زمان کوتاه پیش رفت.

رئیس صداوسیما در ادامه اضافه کرد: از نظرات نخبگان و اندیشکده‌ها بهره جستیم. براساس اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری و به ویژه برنامه هفتم، سوالات و محورها براساس این نکات طراحی شد. هرگونه تخطی از اخلاق انتخاباتی، شیرینی حضور و حماسه در صحنه سیاسی را به تلخی بدل کند. این انتظار به حقی که مردم و مقام معظم رهبری از فضای سالم انتخاباتی دارند.

رئیس صداوسیما درباره برنامه‌های انتخاباتی اشاره کرد: زیرساخت‌ها و طراحی‌های میزگردها و مناظره‌ها و دیگر برنامه‌های اتفاق افتاد. برنامه‌ها عبارتند از: 5 مناظره، 3 میزگرد، برنامه صف اول، گفت‌وگوی ویژه خبری، برنامه بدون تعارف، 4 مستند رادیویی و تلویزیونی و برنامه رو به دوربین را تدارک دیده است. همچنین به هرکدام از نامزدها یک کانال 24 ساعته تلویزیونی اختصاص داده‌ایم که برنامه‌های تبلیغاتی‌شان را ارائه دهند.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 858546
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha