سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
۱ نفر

اوایل شهریور سال ۱۴۰۱ بود که در سومین پویش امید و افتخار کلنگ احداث شاخه شرقی و غربی یادگار امام(ره) زده شد. این پروژه به‌دلیل پیچیدگی‌ها، وجود معارضان و تاسیسات زیرسطحی طرح همان ابتدا نیمه‌کاره رها شد. تا اینکه در این در دوره مدیریت شهری ششم پروژه دوباره فعال شده و درحال تکمیل است.

يادگار امام

همشهری-مهدی اسماعیل پور: طبق برنامه، شاخه شرقی تا پایان سال و شاخه غربی تا قبل از پایان ششمین دوره شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

دسترسی‌های جایگزین

مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ تهران درخصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه شرقی و غربی بزرگراه یادگار امام(ره) می‌گوید: «با مصوبه فرمانداری شهر تهران، پیگیری‌های معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و تأکید شهردار تهران، ایجاد شاخه شرقی و غربی پروژه یادگار امام(ره) جزو اولویت‌های شهر تهران قرار گرفت. در همین راستا مصوبه شورای تامین اخذ شده و کارها به سرعت در شاخه شرقی و غربی درحال انجام است. یکی از مواردی که مصوبه شورای تامین است، طبق هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم، حدود ۱۲ روز آینده با اطلاع‌رسانی دقیقی که صورت خواهد گرفت، محدوده بزرگراه یادگار امام(ره) بعد از خیابان امام خمینی(ره) به‌صورت کامل محدود خواهد شد.»
شهردار دهمین تکه پایتخت درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه می‌گوید: «پس از آن امیدواریم پروژه سرعت بگیرد و به‌صورت ۳ شیفت اجرایی خواهد شد. سعی می‌کنیم تا قبل از پایان این دوره از مدیریت شهری هم شاخه شرقی و هم شاخه غربی را در ۲ منطقه۹ و ۱۰ به اتمام برسانیم.»
شهردار منطقه ۱۰ در ادامه گفت: «در بحث تملک‌ها نیز بودجه لازم تعیین و مصوب شده است. امیدواریم طبق زمانبندی‌ که از سوی مجموعه مدیریت شهری مشخص شده، این بودجه پرداخت شود و براساس اولویت‌بندی تملک‌ها انجام شود.»

انسداد محدوده جی از ۲۸خرداد

سیدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه۹ هم خبر از انسداد انتهای این بزرگراه را از ۲۸ خرداد داد و گفت: «انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان جی به بعد، برای آغاز ساخت بخش غربی بزرگراه از ۲۸خرداد بسته می‌شود.»

کد خبر 858950
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha