سپهبد حاج قاسم سلیمانی رئیس جمهوری را که کار کردن خود را وابسته به پول کند را مدیر نمی‌دانست و می‌گفت: «مدیر باید در بحران‌ها مبتکر باشد.»

حاج قاسم سلیمانی

«اگر می‌خواهید درباره حاج قاسم سخن بگویید، از اندیشه‌های او بگویید.» این را می‌توان اصلی‌ترین پیام خانواده سردار سلیمانی به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دانست. اما اندیشه‌های حاج قاسم درباره مدیریت جامعه چه بود؟

حاج قاسم سال ۱۳۹۷ در یکی از سخنرانی‌هایش درباره انتخاب رئیس جمهور می‌گفت: «مدیر باید در بحران‌ها مبتکر باشد؛ چرا که در دل بحران‌ها و سختی‌ها مهم‌ترین فرصت‌ها وجود دارد. همان طور که امام(ره) از دل ناامیدی بزرگی که رژیم شاهنشاهی ساخته بود، امید به پیروزی را به دست آورد.»

سپهبد سلیمانی با بیان اینکه اگر فرمانده در شرایط بحرانی بترسد و فرار کند، لشکرش متلاشی می‌شود، درباره دولت‌ها و مدیران آن‌ها توضیح داد: «همه دولت‌ها خدمت‌گذار هستند و هر کس به قدر خودش این کشور را جلو برده؛ اما اگر مدیری فقط در صورتی کار کند که پول وجود داشته باشد و زمانی که پول وجود نداشته باشد بنشیند پشت میزش و کاری نکند، این کارش مدیریت نیست.»
او سپس افزود: «مدیر باید خلاق، نوآور و مبتکر باشد و از دل بحران خلاقیت ایجاد کند، آن را دور زده، سرکوب کند و به ضد بحران تبدیلش کند. این اتفاق هم در دوره انقلاب هم در دوره‌های گوناگون دیگر هم افتاده است.»
صدای حاج قاسم را بشنوید:

سردار سلیمانی شرح داد: «دوران دفاع مقدس اگر می‌خواستند به کسی پستی بدهند، ابتدا نگاه می‌کردند ببینند لیاقت و قابلیت انجام آن را دارد یا نه. کسی نمی‌گفت فلانی دوست من است، فلانی از من تعریف کرده، فلانی برای حزب من بوده؛ چرا که این کار فساد آور است.»

فرمانده نیروی قدس ادامه داد: «اگر برای انتخاب مدیر جناح و حزب آن‌ها را ملاک قرار دهیم، «گودال فساد» تشکیل می‌شود. در این صورت اگر به مدیری اعتراض کنید، او اعتراض شما را برخورد با جناح یا شخصیتی در حزب تعبیر می‌کند. در ارزیابی‌ها هم همین اتفاق می‌افتد.»
در بخش دیگر بیانیه خانواده حاج قاسم آمده: «شهید سلیمانی سرمایه‌ای ملی و فراجناحی است؛ مردم نیز ایشان را با این ویژگی می‌شناسند و انتظار دارند در رقابت‌های انتخاباتی، این مهم ملاحظه و رعایت شود؛ ان‌شاءالله.»

رئیس جمهورهایی که حاج قاسم سلیمانی مدیریت آن‌ها را قبول نداشت + فیلم


کد خبر 859287
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IQ ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    روح سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه شاد با ذکر فاتحه و صلوات افسوس که سردار سلیمانی رفت سردار سپاه قدس ایرانی رفت روحش شاد