وزارت اقتصاد می گوید هدف از قانون مالیات بر عایدی جلوگیری از سفته بازی در بازار ها است و این قانون مشمول کمتر از ۳ درصد جامعه می شود.

وزارت اقتصاد

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت اقتصاد اعلام کرد: نقطه هدف قانون مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از سوداگری در بازار دارایی‌هاست؛ ضمن اینکه جامعه هدف این قانون زیر ۲ یا ۳درصد است و آن هم افرادی که از سوداگری درآمد کسب می‌کنند.

صدور مجوز الکترونیک در بخش کشاورزی

الهام رضایی، معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: صدور مجوزهای کسب‌وکار الکترونیکی بخش کشاورزی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور از سال ۱۴۰۱ آغاز و اکنون به ۳۶۰هزار مورد رسیده است.

ثبت‌نام سایپا

سایپا، ازساعت ۱۰صبح دیروز به مناسبت عید سعید قربان ثبت‌نام ۳محصول خود را آغاز کرد. در این مرحله سهند S، ساینا S با استاندارد ۸۵گانه، و کوییک GX-L عرضه شده است.

ناترازی برق

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه میزان ناترازی برق در تیرماه و مردادماه به‌طور متوسط حدود ۱۰هزار مگاوات است، تأکید کرد: امیدواریم امسال را با مدیریت مصرف و همکاری مردم بدون خاموشی پیش ببریم.

تعمیر بزرگ‌ترین سکوی نفتی خلیج‌فارس

علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملیات تعمیرات اساسی سکوی سلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سکوی نفتی خلیج‌فارس در کمترین زمان با موفقیت به پایان رسید و این میدان مشترک نفتی به مدار تولید بازگشت.

افزایش تولید در میدان یادآوران

با دستور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عملیات اجرایی حفاری ۲۴حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران با هدف تولید ۴۲هزار بشکه نفت در روز آغاز شد.

افزایش تراکنش‌های تجارت الکترونیک

رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات اعلام کرد: رشد چشمگیر تراکنش‌های تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده توسعه اقتصاد دیجیتال با محوریت بخش خصوصی است.

تامین ارز

اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از اول فروردین تا ۲۳ خرداد ماه، ۱۴میلیارد و ۱۳۶میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، تامین شده است.

خرید تضمینی گندم

سیدسعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در ۲۱ استان از مرز ۴میلیون تن عبور کرد، گفت: در سال‌جاری، میزان خرید گندم از مدت زمان مشابه سال گذشته سبقت گرفت.

کد خبر 859454
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha