شیائومی همواره توانسته با رویکردی نوآورانه و متمرکز بر نیازهای کاربران، گوشی‌هایی تولید کند که به سرعت بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند.

image-20240613094644-1.jpeg

این گوشی‌ها با برخورداری از امکانات خوب و قیمتی مناسب محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و به یکی از پرفروش‌ترین برندهای موجود در دنیای موبایل تبدیل شده‌اند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی در طول تاریخ این برند و ویژگی‌هایی که سبب استقبال بالای‌ کاربران از این محصولات شده است.

تاریخچه شیائومی

شیائومی که به‌عنوان یک شرکت چینی تولیدکننده لوازم الکترونیکی، در آوریل 2010 توسط لی جون و هفت شریک آن تأسیس شد، اولین گوشی هوشمند خود را در آگوست 2011 به بازار عرضه کرد. این کمپانی تا سال 2014، بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند فروخته شده در چین را از آن خود کرد و با راه‌اندازی خط تولید سری Mi و سری میان‌رده و اقتصادی Redmi، به موفقیت بیشتری دست یافت.

از سال 2023 شیائومی به جایگاه سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان رسید و با سیستم عامل اختصاصی و جذاب‌ محصولات‌ش توانست به رقیب سر سخت غول‌های تکنولوژی تبدیل شود.

مشاهده قیمت و خرید گوشی شیائومی

Xiaomi 14 Ultra

گوشی‌های پرفروش شیائومی در طول تاریخ این برند

14 Ultra، یکی از جدیدترین مدل‌های Xiaomi که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 پشتیبانی می‌کند، در فوریه 2024 به بازار عرضه شد. برای ساخت پنل صفحه‌نمایش 6.73 اینچی این گوشی از تکنولوژی LTPO AMOLED استفاده شده که به سبب کنتراست بالا، رنگ‌ها و تصاویر را واقعی‌تر نمایش می‌دهد. همچنین نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز، Dolby Vision و HDRak1+ از سایر ویژگی‌های این گوشی پرچمدار است که در ترکیب با وضوح تصویر 3200 در 1400 پیکسل، کیفیت چشمگیری به عملکرد نمایشگر می‌دهد.

علاوه‌بر این با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی باتری دیگر نگران کمبود شارژ و خاموش شدن گوشی در خارج از خانه نخواهید بود. اما آنچه به صورت شاخص این مدل را از نسخه پیشین متمایز می‌کند، قابلیت‌های برجسته دوربین‌های آن است که به حسگرهای پیشرفته‌تری مجهز شده‌اند. دوربین‌های چهارگانه پشت و سلفی جلوی گوشی عبارتند از؛

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی واید
  • دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی
  • دوربین پریسکوپ 50 مگاپیکسلی
  • دوربین 50 مگاپیکسل اولترا واید
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

Xiaomi Redmi Note 8 / Pro 8

گوشی‌های پرفروش شیائومی در طول تاریخ این برند

ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو که در سال 2019 عرضه شدند، از جمله پرفروش‌ترین دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت شیائومی هستند. به‌طوری که بیش از 25 میلیون نسخه از گوشی Redmi Note 8 در سال اول فروخته شد و در لیست برترین گوشی‌های هوشمند شیائومی قرار گرفت.

این محصول دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 665 Octa-core و پردازنده گرافیکی Adren0 610 است که از تکنولوژی‌های به‌روز پردازش داده‌ در زمان خود محسوب می‌شد. این ویژگی‌ها در کنار صفحه‌نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 1080×2340 پیکسل، توان دستگاه در اجرای برنامه‌ها و نمایش تصاویر را دو چندان کرد.

همچنین مجموعه دوربین‌های گوشی که در آن سال با استقبال کاربران مواجه شد، به صورت زیر است:

  • دوربین سلفی یک سنسور 13 مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی چهار سنسور 48 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • دوربین عمیق 2 مگاپیکسلی

در حالی که Redmi Note 8 Pro دیگر گوشی پرفروش شیائومی در همان سال با پردازنده هشت هسته‌ای Mediatek Helio G90T وارد بازار شد. این مدل با نمایشگر 6.53 اینچی و رزولوشن 1080×2340 پیکسل، صاحب اسکرین بزرگ‌تری بود، اما ویدیوها را با همان رفرش ریت 60 هرتزی پخش می‌کرد.

Xiaomi Mi 11

Mi 11 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند شیائومی بود که بیش از 3 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت. محبوبیت این دستگاه بیشتر به سبب ویژگی‌های سطح بالایی چون چیپست اسنپدراگون 888، دوربین 108 مگاپیکسلی، صفحه نمایش بزرگ 6.81 اینچی AMOLED و باتری قابل قبولی بود که که با قیمتی رقابتی ارائه می‌شدند.

نرخ نوسازی 120 هرتز نمایشگر، رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی متعدد، ماژول دوربین سه‌گانه پشتی و باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع سیمی و بی‌سیم از دیگر مشخصات برجسته این گوشی محسوب می‌شدند. این ویژگی‌های چشمگیر، همراه با شهرت برند شیائومی و ارزش خرید بالای آن، گوشی Mi 11 را به انتخابی جذاب برای بسیاری از خریداران گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده بود.

POCO X3 / X3 Pro

سری پوکو X3شیائومی به‌دلیل ویژگی‌های خوب و قیمت مناسب همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. مدل POCO X3 Pro با قدرت چیپست اسنپدراگون 860 عملکرد چشمگیری را ارائه می‌دهد. این گوشی همچنین دارای صفحه‌نمایش بزرگ 6.67 اینچی با وضوح 1080 در 2400 پیکسل بوده که از فناوری IPS LCD برای ساخت پنل آن استفاده شده است.

همچنین دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و عمق 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر در مدل POCO X3 پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 732G و پردازنده گرافیکی Adren0 618 وظیفه اجرا و پردازش داده‌های گوشی را بر عهده دارند. همچنین نمایشگر این گوشی با مشخصاتی مشابه نسخه پرو و نرخ نوسازی 120 هرتزی از جمله دلایل موفقیت آن در بازار بوده است.

POCO F3

POCO F3 یک گوشی جذاب و مقرون‌به‌صرفه است که به نام قاتل مدل‌های پرچمدار شناخته می‌شود. شیائومی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و اجرای برنامه‌های گرافیکی از پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 870 و پردازنده Adreno 650 گرافیکی در این گوشی استفاده کرده است. همچنین صفحه‌نمایش بزرگ 6.67 اینچی این گوشی با پنلی از نوع AMOLED طراحی شده و رنگ‌های تیره را با عمق بیشتری نشان می‌دهد.

قدرت و تنوع دوربین‌ها از جمله ویژگی‌های مشترک مدل‌های پرفروش شیائومی است که در گوشی POCO F3 نیز دیده می‌شود. این گوشی در بخش شارژ و عمر باتری هم عملکرد خوبی دارد و باتری لیتیومی آن با ظرفیت 4520 میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی‌ هرگونه نگرانی از بابت کمبود شارژ را از بین می‌برد.

با نگاهی به تاریخچه شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند درمی‌یابیم که هر کدام از محصولات این برند از سری ردمی گرفته تا پرچمداران شیائومی، همواره با ویژگی‌های برجسته و قیمت‌های مناسب جایگاه خود را در میان پرفروش‌های سال به‌ دست آورده‌اند. صفحه‌نمایش باکیفیت، باتری بادوام، مشخصات سخت‌افزاری به‌روز و دوربین‌های چندگانه در کنار قیمت اقتصادی نسبت به سایر برندها از جمله مهم‌ترین عوامل فروش و محبوبیت بالای این گوشی‌ها هستند.

کد خبر 859515

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha