در دنیایی که پر شده از آدم و تلفن و اینترنت و کار و میز و تلویزیون، شاید وجود یک گلدان یا چند شاخه گل، بتواند این دنیای خاکستری را کمی سبز و باطراوت کند.

گل و گیاه

به گزارش همشهری آنلاین، امروز روز جهانی گل و گیاه است و از آنجا که بیشتر ما حالا به جای خانه‌های حیاط دار و باغچه دار، در آپارتمان زندگی می‌کنیم و سهم‌مان از طبیعت، چند گلدان گوشه اتاق است، بد نیست کمی با مقاوم‌ترین و پرطرفدارترین گل‌های آپارتمانی آشنا شوید تا دنیایتان کمی رنگی‌تر شود.

سانسوریا، زامفولیا، پتوس، برگ عبایی و بامبو به‌عنوان ۵ گیاه مقاوم آپارتمانی گزینه مناسبی برای همه، خصوصا کسانی هستند که تجربه چندانی در نگهداری از گل و گیاه ندارند اما دلشان می‌خواهد، حال و هوای متفاوتی به خانه‌هایشان ببخشند، زیرا از مقاومت بالایی برخوردارند و تقریبا شرایط نگهداری یکسانی دارند. یعنی نگهداری نزدیک به پنجره‌ای نورگیر و شرایط آب دهی تقریبا مشابه؛ البته بامبو کمی با ۴گیاه دیگر تفاوت دارد اما از گیاهان مقاوم و پرطرفدار پیشنهادی به‌شمار می‌رود.

سانسوریا

این گیاهان زیبا برای نگهداری در خانه مقاوم‌تر هستند

از آن گیاهانی است که خانواده پرجمعیتی دارد و به راحتی می‌توانید گونه‌های مختلف آن را تهیه کنید. گیاهی مقاوم و کم توقع که اتفاقا طی سال‌های اخیر حسابی ترند شده و نقش مهمی در دکوراسیون منازل ایفا می‌کند. این گیاه، به نور و آب زیاد نیاز ندارد و حتما باید مراقب باشید که آبیاری زیاد (قبل از خشکی کامل خاک) می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه‌ها شود.

زامفولیا

این گیاهان زیبا برای نگهداری در خانه مقاوم‌تر هستند

این گیاه اصیل که گونه سبز و بلک آن بیش از همه طرفدار دارد، به سبب زیبایی و مقاومت بالایش از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است و درست مثل سانسوریا توانسته جای خود را در میان مردم و دیزاینرها باز کند. زامفولیا هم به لحاظ نگهداری، شرایطی نزدیک به سانسوریا دارد و بدون دردسر حسابی عمر می‌کند.

پتوس

این گیاهان زیبا برای نگهداری در خانه مقاوم‌تر هستند

همه ما با این گیاه رونده آپارتمانی خاطره داریم و از قدیم‌الایام شاهد حضورش در خانه‌های مختلف بوده‌ایم. گیاهی با چند گونه پرطرفدار که حسابی با محیط سازگار است و اگر نور کافی اما غیرمستقیم دریافت کند و آبدهی مناسبی داشته باشد (آبدهی پس از خشکی خاک)، طوری باسرعت رشد می‌کند که می‌توانید از قلمه‌های جدید آن، گلدان‌هایی برای هدیه به اقوام و آشنایان تهیه کنید.

برگ عبایی

این گیاهان زیبا برای نگهداری در خانه مقاوم‌تر هستند

اگر می‌خواهید یک گلدان پر از برگ‌های سبز رنگ با مقاومت بالا داشته باشید، برگ عبایی گزینه ایده‌آلی است. با نور کم و متوسط خود را وفق می‌دهد و برای آبیاری نیز تقریبا شرایطی شبیه به ۳گیاه قبلی دارد و باید مراقب بود که خاک آن بیش از حد خشک نماند.

بامبو

این گیاهان زیبا برای نگهداری در خانه مقاوم‌تر هستند

یکی دو دهه قبل بود که گیاه بامبو طرفداران زیادی پیدا کرد و به گل شانس مشهور شد. گیاهی متفاوت و زیبا که از مقاومت بالایی برخوردار است؛ فقط یک گلدان بلند با نیمی آب می‌خواهد و نوری کم و غیرمستقیم تا بتواند عمری طولانی داشته باشد. البته برای آب این گیاه حتما باید از آب جوشیده سردشده استفاده کنید و با ریختن کود مایع در آب، مواد مغذی را به آن برسانید. تعویض آب و شستن هرچندوقت یک‌بار گلدان برای پیشگیری از کدر شدن آب و لجن زدن نیز کاملا ضروری است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 859718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha