شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ادعا کرد که ربات‌های انسان‌نمای این شرکت به نام اپتیموس Optimus در نهایت می‌توانند بیش از نیمی از ارزش این شرکت خودروسازی را افزایش دهند.

روبات انسان نما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی ان بی سی،‌ ماسک در نشست سالانه سهامداران سال ۲۰۲۴ گفت تسلا در حال شروع فصل جدیدی است. به نظر می رسد اپتیموس یکی از شخصیت های اصلی فصل جدید تسلاست. تسلا برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در یک رویداد هوش مصنوعی برنامه‌های خود را برای کار بر روی روبات‌های انسان‌نما فاش کرد. اما در سال گذشته روبات‌های اپتیموس را در یک ویدیوی نمایشی نشان داد که لباس‌های شسته شده را تا می‌کنند.

ماسک مدعی است که روبات‌ها می توانند برای انسان ها آشپزی یا تمیز کنند، کارهای کارخانه را انجام دهند یا حتی به فرزندان ما آموزش دهند. در مورد ارزش سهامداران، ماسک گفت اپتیموس می تواند کاتالیزوری برای افزایش ارزش بازار تسلا به ۲۵ تریلیون دلار روزی باشد.

مالک برندهای تسلا و ایکس در صحبت با جمعیتی متشکل از هواداران قول داد تسلا در سال ۲۰۲۵ به سمت «تولید محدود» اپتیموس حرکت کند و سال آینده روبات‌های انسان‌نما را در کارخانه‌های خودش آزمایش کند.

بیشتر بخوانید:

طبق پیش بینی ماسک این شرکت در سال ۲۰۲۵ بیش از هزار یا چند هزار ربات اپتیموس در تسلا خواهد داشت. البته این عدد با میزان بلندپروازی عجیب و غریب ماسک هم جور درنمی آید.

کد خبر 859722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha