روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی گفته است که نیروهای یمنی توانسته‌اند واشنگتن را در منطقه با محدودیت مواجه کنند.

ناو آمریکا

همشهری آنلاین: فعالیت‌های نظامی گروه انصارالله یمن همچنان در رسانه‌های غربی زیر ذره بین است. در همین ارتباط نیز روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی گفته است که نیروهای یمنی توانسته‌اند واشنگتن را در منطقه با محدودیت مواجه کنند. در این گزارش آمده است:

نیروهای مسلح یمن محدودیت های زیادی را بر نیروهای آمریکایی در دریای سرخ اعمال کرده و تأکید دارند که مقامات نظامی آمریکا پایان درگیری‌ها و تنش‌های منطقه را نخواهند دید. عملیات نیروهای مسلح یمن در روزهای اخیر که در آن یک کشتی آمریکایی بدلیل پشتیبانی از اسرائیل را هدف قرار داد، یکی از بزرگترین نبردهای دریایی است که آمریکا از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون با آن مواجه بوده است. نیروهای مسلح یمن هنگام اعلام این عملیات تایید کردند که این عملیات به عنوان پاسخ اولیه به حمله خائنانه دشمن آمریکایی به نیروهای دریایی یمن که منجر به شهادت و از دست رفتن 10 نفر شد، صورت گرفته است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می افزاید:

براساس گزارش‌ها، در عملیات‌های نظامی یمن که در حمایت از مردم فلسطین صورت می گیرد، تا کنون 77 کشتی مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد اصابت و شلیک گلوله قرار گرفته و یک کشتی انگلیسی با نام روبیمار پس از هدف قرار گرفتن، غرق شده است. این عملیات ها توانسته است آمریکا و متحدانش را محدود کند، اما با توجه به ادامه جنگ اسرائیل در غزه، خطرات خاصی برای آمریکا و کشورهای متحد واشنگتن در بر داشته است. از سوی دیگر عملیات‌های نظامی یمنی‌ها در دریای سرخ، باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی مسیر کشتی‌های خود را تغییر مسیر دهند، به طوری که اکنون بسیاری از کشتی‌های باری و تجاری مسیر اطراف نوک جنوبی آفریقا در پیش می‌گیرند.

کد خبر 859752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha