فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می‌گوید: یکی از ملوانان کشتی M/V Tutor که ۲ روز پیش در دریای سرخ مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت، همچنان مفقود است.

حوثی های یمن - دریای سرخ

به گزارش همشهری آنلاین، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد انصارالله یمن یک کشتی باری یونانی را با یک قایق بدون سرنشین هدف قرار داد که منجر به مفقود شدن یکی از ملوانان و فرار خدمه شده است.

به گزارش الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا افزود: کشتی یونانی آسیب دیده در دریای سرخ توسط خدمه رها شده و آب به آرامی در حال نفوذ به داخل آن است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه بیانیه خود سلاح‌های انصارالله یمن را به منزله تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف دریایی و نیز کشتی‌ها در منطقه دانست.

این فرماندهی در این بیانیه مدعی شد: «پهپاد شلیک شده توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت دریای سرخ و نیز هفت رادار در منطقه داخل یمن که توسط آنها در حملات به کشتی‌ها استفاده می‌شود، منهدم کرده است.»

این فرماندهی در ادامه ادعاهای خود افزود: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ قایق بدون سرنشین را که حوثی‌ها (انصارالله) به آب انداخته بودند در دریای سرخ منهدم کردیم.»

همچنین شبکه المسیره گزارش داد طبق تحقیق شبکه آمریکایی «نیوزنشن» از روی کشتی «آیزنهاور» در دریای سرخ، خدمه کشتی «یو اس اس آیزنهاور» تقریباً روزانه با حملاتی از یمن مواجه می‌شوند.

فرمانده ناوشکن یو اس اس لابون به شبکه آمریکایی «نیوزنشن» گفت: ما اولین ناو تاریخ هستیم که در رویارویی دریایی با موشک‌های بالستیک مقابله می‌کنیم.

کریس هیل، فرمانده ناو هواپیمابر «آیزنهاور» به شبکه آمریکایی «نیوزنیشن» گفت: حوثی‌ها (انصارالله) «تقریباً روزانه حملاتی را در دریا انجام می‌دهند.»

کد خبر 859777
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    6 2
    بیانیه ضدایرانی گروه ۷ ؛ تکرار ادعاهای هسته ای علیه ایران همان به خاطر نتیجه مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری دولتمردان و مسئولان با خیانتکاران و جنایتکاران در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، دوحه، عمان و... بوده است
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
      0 5
      این حوثی‌ها نگران نیستن که ترامپ بیاد؟؟! اگه ترامپ بیاد که اینا رو... چرا باعث مرگ مسلمانان میشین
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    6 1
    آمریکا جنایتکار در سال 1397 از برجام خارج شده است پس لطفاً خفه شود و حق اظهار نظر ندارد.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    4 1
    اقدام خصمانه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران دخالت و مداخله در امور داخلی است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. و این در حالی است که سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    3 1
    آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما آمریکا جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای در اختیار ائتلاف متجاوز سعودی داده است چرا؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    3 1
    آمریکا جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. اروپا جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    2 2
    بیانیه ضدایرانی گروه ۷؛ تکرار ادعاهای هسته ای علیه ایران همان نتیجه مذاکر بی مورد و مذاکره بی ارزش در این مدت 12 سال است و هم دخالت و مداخله در امور داخلی ایران بوده است.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      یه لیوان آب خنک بخور اگه مذاکره نمی کردیم که الان ....... چرا الکی جو می دید والا حضرت محمد هم اول نامه می نوشت و دعوت می کرد بعد .....
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    2 1
    آمریکا عضو برجام نیست و نمی‌تواند اظهاراتی به دیگر اعضا منتسب کند ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند یا درخواست‌هایی داشته باشد و بهتر است اول برادری خود را ثابت کند. آمریکا عضو برجام نیست ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند یا درخواست‌هایی داشته باشد و بهتر است اول برادری خود را ثابت کند.
  • سلمی لر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    1 0
    این همه کودک و زن و پیر جوان فلسطینی دارن بدترین شکل سلاخی میشن ،بعد تروریست‌های سکنتام بیانیه مفقودی ملوانانش را اطلاع رسانی می‌کنه ، سازمان ملل را باید تشیح جنازه کرد و بر گورش قهقهه زد ،درود ب شیرمردان یمن لعنت بر وهابیان کفتار صفت