مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

گشت و گذار میان گل‌های رنگارنگ، لذت بردن از طبیعت بهاری و عکس گرفتن کنار فرش هزاررنگ گلها و گیاهان، می‌تواند یک برنامه تفریحی دلچسب برای آخر هفته‌های بهاری باشد. باغ های گل و گلخانه های بزرگی که در اطراف تهران قرار دارند یکی از جاذبه های گردشگری هستند که متاسفانه از دید گردشگران مغفول مانده‌اند.

باغ لاله گرماب

همشهری- مهدیه تقوی راد: این اماکن علاوه بر این که می‌توانند اوقات خوشی را برای گردشگران فراهم کنند، به زیبایی مناطق اطراف پایتخت هم افزوده اند و محل مناسبی برای گشت و گذار چند ساعته همراه خانواده یا دوستان هستند.

گلستان‌های فیلستان

موقعیت: ۱۲ کیلومتری شمال ورامین

نشانی: ورامین، روستای فیلستان

ساعت بازدید: ندارد

امکانات: ندارد

معرفی: فیلستان نام بزرگ‌ترین ظرفیت گلخانه‌ای ملی است که قدمتی تاریخی از دوران هخامنشیان دارد و در جنوب‌شرقی تهران، جایی بین پاکدشت و ورامین واقع شده است.

گلخانه‌های خشتی

در گلخانه‌های فیلستان، انواع گل‌ها و گیاهان خاص بومی و غیربومی از شاخه گل‌های میلیونی تا میوه‌های استوایی پرورش می‌یابد. ساخت قدیمی‌ترین گلخانه‌های سنتی روستا به حدود ۸۰ سال پیش بازمی گردد. علاوه بر واحدهای گلخانه‌ای انفرادی که تعدادشان به بیش از ۵۰ واحد می‌رسد، ۳ شهرک گلخانه‌ای (با میانگین ظرفیت ۵۵۰ واحد گلخانه) در فیلستان ساخته شده است. نخستین گلخانه‌های سنتی و خشتی در این روستا ساخته شدند؛ گلخانه‌هایی که هنوز هم بقایایی از آنها در حاشیه بیرونی روستا دیده می‌شود.

باغ لاله گرماب

موقعیت: کیلومتر ۵۲ جاده کرج به چالوس

نشانی: کرج، ‌جاده چالوس، روستای گرماب

ساعت بازدید: صبح تا غروب

امکانات: ندارد

معرفی: در باغ لاله‌های گرماب بیش از ۳۰ لاله در رنگ‌های مختلف در باغچه‌های مجزا کاشته شده‌اند و برای محافظت از آنها نیز حریمی مشخص شده که به هیچ عنوان نباید از آن عبور کنید و یا گل‌ها را بچینید.

گردهمایی گل‌ها

از سال ۱۳۳۰ به دلیل علاقه‌مندی مردم روستا و شرایط آب و هوایی مناسب این روستا و از سویی نیاز بازار گل تهران به گل‌های شاخه بریده نظیر گلایل، روستای گرماب به‌عنوان قطب اصلی کاشت گل در جاده چالوس مورد توجه قرار گرفت. با این وجود امروزه بیشتر گل‌های سرما دوست نظیر پائونیا، مارگریت، صدفی، نرگس، لیلیوم و لاله در این منطقه تولید و به بازار تهران عرضه می‌شود. از جمله گل‌های لاله‌ای که در این باغ پرورش داده می‌شود، می‌توان به انواع متنوعی از جمله: ستاره‌ای، حاشیه‌دار، پرگلبرگ، جامی، فنجانی و قدحی که در رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، ارغوانی و صورتی هستند، اشاره کرد.

کد خبر 859821
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha