سیدبندی مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی نشان می‌دهد ایران در گروهش قطعا با ۲تیم سخت روبه‌رو خواهد شد.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، با تساوی بدون گل تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی، مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا نیز به پایان رسید و حالا باید منتظر قرعه‌کشی مرحله سوم بود که در روز هفتم تیرماه برگزار می‌شود. در این مرحله ۱۸تیم صعودکرده باید در ۳گروه ۶تیمی به مصاف یکدیگر بروند تا چهره تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی مشخص شود. ۳گروهی‌شدن رقابت‌های امسال باعث می‌شود نسبت به دوره‌های قبلی که بازی‌ها ۲گروهی برگزار می‌شد، تجمع کمتری از رقبای سرشناس را شاهد باشیم و تیم ملی ایران هم در گروه خودش با مدعیان کمتری روبه‌رو شود. اما از سوی دیگر تعداد تیم‌های قدرتمند و مدعی در آسیا بیشتر از قبل شده و نگاهی به تیم‌های حاضر در سیدبندی نشان می‌دهد ایران حداقل ۲تیم قوی از سیدهای ۲ و ۳ را پیش روی خودش خواهد دید. سیدبندی آسیا در مرحله سوم بازی‌های مقدماتی احتمالا به شکل زیر خواهد بود:

سید اول ... ژاپن، ایران و کره‌جنوبی

سید دوم ...استرالیا، قطر و عراق

سید سوم ...عربستان، ازبکستان و اردن

سید چهارم ...امارات، عمان و بحرین

سید پنجم ...چین، فلسطین و قرقیزستان

سید ششم ...اندونزی، کره‌شمالی و کویت

چنان که مشخص است از بین سیدهای دوم و سوم هر تیمی به پست ایران بخورد، حریف آسانی برای ما نخواهد بود. سخت‌ترین قرعه ممکن شاید برخورد ایران با قطر و عربستان باشد؛ اگرچه اردن شگفتی‌ساز به‌تازگی عربستان را شکست داده و استرالیا هم در سیددوم حریف آسانی نیست. عراق و ازبکستان هم که آشناترین حریفان ممکن هستند و البته در سال‌های اخیر بردن آنها به‌سادگی میسر نشده است. ازبکستان که مسیر پیشرفت خودش را از رده جوانان و امید آغاز کرده بود، حالا به جایی رسیده که ایران در ۲بازی رفت و برگشت مرحله دوم نتوانسته مقابل این تیم به پیروزی برسد. تیم ایران در همین دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی و در فینال تورنمنت کافا یک بر صفر ازبکستان را برده بود اما بعد از آن سیر صعودی ازبک‌ها فاصله ۲تیم را به قدری کم کرد که حاصل ۲بازی بعدی در تاشکند و تهران ۲تساوی ۲-۲و صفر-صفر بود. بنابراین اگر ایران با همین روندی که امروز از تیم قلعه‌نویی می‌بینیم در مرحله بعدی حاضر شود، حتی احتمال سوم‌شدن در گروه هم برای این تیم غیرممکن نیست، اگرچه نماینده‌های آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۶ آنقدر زیاد هستند که حتی به تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها هم شانس صعود داده می‌شود.

کد خبر 859822
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    6 1
    هرچقد که قلعه نوعی زودتر برکنار شود بنفع فوتبال ملی است.واقعا اینکه تیم نتواند ازبکستان را ببرد تماشاگر فوتبال را عصبانی می کند
  • طبا IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    13 1
    والله با این مربی و این بازیکنان، بخصوص مدافعان فَشَل و خط میانی بی خاصیت، احتمال چهارم شدن هم بعید نیست !!!!!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    2 2
    مربی فقط خود سلطان ، از مقدماتی که بالا میریم شک نکنید ، بشینید ببینید بعدش امیر خان تو جام جهانی چیکار میکنه .
  • ali IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 4
    وقتی بهترین دروازه بان ایران امير عابدزاده و حسینی نیستن و ضعیف ترین دروازه بان یعنی بیرانوند میشه گلر اول تیم ملی بهتر که زود قلعه نویی برکنار بشه
  • Amini IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    موقع قرعه کشی مرحله دوم هم گفتند که ازبکستان و برنده بازی هنگ کنگ-بوتان، بهترین رتبه سید دو و چهار هستند و گروه ایران به لحاظ ranking، سخت ترین گروه است. قبلا که سهمیه ها کمتر بود، ایران صعود می کرد، الان که بیشتر هم شده؛ دغدغه ایران، مرحله نهایی جام جهانی ست نه انتخابی.