مایا نام گروهی از اقوام سرخ‌پوست در جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی و نام تمدنی قدیمی در همین منطقه است. مایاها که از مشهورترین قبایل سرخ پوست بودند، معمولاً شهرهای خود را در دل جنگل‌های بارانی می‌ساختند. حوزه زندگی و فعالیت آنها هم حدود جنوب کشور مکزیک و گواتمالا و السالوادر را شامل می شود.

دانشمندان  پرده از راز مایاها برداشتند

همشهری آنلاین-یکتافراهانی : محققان تجزیه و تحلیل ژنتیکی را بر بقایای ۶۴ کودک دفن شده در شهر باستانی چیچن ایتزا انجام دادند و نتایج آن نشان داد همه افراد مرد بودند و بسیاری از آنها نزد یکی از بستگان دفن شده بودند.

قربانیان پس از میلاد
دانشمندان به تازگی دریافته اند پسران دوقلو با هم در یک معبد بدنام قربانی و دوقلوهای همسان در محل پیدا شدند.

یافته نیز حاکی از آن است بیشتر قربانیان بین سال های ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پس از میلاد زندگی می کردند و ساکنان محلی در مکزیک کنونی بودند.

بیشتر قربانیان معبد مایاها دختران بودند | پسران دوقلو با همدیگر قربانی شدند

دختران قربانی

این اجساد برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ پیدا شدند، اما یافته های جدید نظریه های قبلی را که بیشتر قربانیان دختران بوده، رد می کند. شاید ‌بتوان آن را به موضوعات مربوط به دوقلوها در مذهب مایا مرتبط دانست.

پروفسور کریستینا وارینر از دانشگاه هاروارد می گوید: این موضوع ارتباط بین قربانی های آیینی و چرخه های مرگ و تولد دوباره در متون مایا را آشکار خواهد کرد.

بیشتر بخوانیم :

رازهای زندگی: دوقلوهای همسان اثر انگشت یکسان دارند؟

عجیب ترین تمدن تاریخ ؛ پیشگویی‌های حیرت انگیز مایاها که به وقوع پیوستند


الگوهای غذایی مشابه

دکتر پتکسی پرزرامالو، یکی از نویسندگان این مطالعه از موسسه ماکس پلانک آلمان نیز می گوید : یافته‌های ما الگوهای غذایی مشابهی را در بین افرادی که ارتباط خانوادگی درجه یک یا دو با هم دارند نشان می‌دهند.

دکتر کاترین ناگله از مؤسسه انسان‌شناسی تکاملی ماکس پلانک می‌گوید: شگفت‌آورتر از همه، ما دو جفت دوقلوهای همسان را شناسایی کردیم و می‌توانیم با قاطعیت در مورد آنها اظهار نظر کنیم زیرا استراتژی نمونه‌گیری ما تضمین می‌کند که افراد را تکرار نمی‌کنیم.

ارتباط ژنتیکی پسران

به گزارش روزنامه سان در مجموع، تیم تحقیقاتی می‌گوید یافته‌های آنها نشان می‌دهد کودکان پسر مرتبط احتمالاً برای فعالیت‌های آیینی انتخاب می‌شوند.
اوانا دل کاستیو چاوز، یکی از نویسندگان دیگر این مقاله نیز عقیده دارد : سن و رژیم غذایی مشابه کودکان پسر، ارتباط ژنتیکی نزدیک آنها، و این واقعیت که آنها بیش از ۲۰۰ سال در یک مکان دفن شده بودند، حاکی از آن است که افراد قربانی به دلیل خاصی انتخاب شده بوده اند.

کد خبر 860047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha